Hoe omgaan met een non shipping seller alert? (Als verkoper)

Binnen kort worden onder deze topic,
verschillende subtopics aangemaakt,
waarbij stefaan (developer)
uitleg zal geven over een bepaald thema onder bricklink.
Voor de mensen die nog niet zoveel kennen van bricklink, zal dit zeer interessant kunnen worden.
Hier kan men rechtstreekse vragen stellen
op deze topic.
Terwijl subtopics bepaalde mogelijkheden van bricklink zullen bespreken.

groetjes Pat.

Plaats reactie
RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Hoe omgaan met een non shipping seller alert? (Als verkoper)

Bericht door RCG » 20-07-2016 06:12

Hallo allemaal,
Ik weet niet of het een van jullie al overkomen is, maar ik heb recent een order verstuurd, maar deze is niet aangekomen (kwijt bij de post,...?). Er zat geen traceercode op, dit werd afgestemd met de koper, zodat de verzendkosten laag konden blijven.
Nu heeft zij een non shipping seller alert ingevoerd.

Ik kan vanwege het gebrek aan track code niet aantonen dat ik het verstuurd heb, en het is dus echt een kwestie van ik tegenover haar. Enig voordeel is dat ik reeds + 200 positieve feedback heb, terwijl zij nog op 0 staat.

Indien dit nss blijft staan, en er zijn nog 2 van dit soort kopers die graag alles goedkoop willen hebben maar je er wel bij naaien als er niks aankomt, kan ik stoppen met bricklink volgens de policy?

Wat kan ik hieraan doen? Ik moet toch niet alles voor iedereen gaan versturen met een track code omdat er een paar mensen het verpesten, maar tegelijk vind ik het ook niet mijn verantwoordelijkheid om haar nu te gaan vergoeden of zo, gezien ik duidelijk gezegd heb dat ik niet verantwoordelijk ben voor verliezen bij de post.

Alvast bedankt!
Groeten S.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 20-07-2016 08:50

Is het betaald via paypal? Was het een grote order?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 20-07-2016 09:10

Het is via PayPal betaald, maar met de optie 'stuur geld naar een vriend', zodat ik geen kopersbescherming moet geven. Als dit wel moet, is een track code verplicht.

Het was geen grote order, ongeveer 20€.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 20-07-2016 11:50

Als de koper zijn geld terug eist en paypal komt erachter dat het om verkeerde redenen is overgemaakt (ze zijn omzet misgelopen), dan heb je poppen wel aan het dansen..........

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 20-07-2016 17:42

Hallo,

Ik weet dat het niet ideaal is, maar hoe gaan jullie hiermee om dan? Want PayPal vraagt gewoon om track code bij een normale betaling. Dit betekent dat voor een gewone enveloppe tot 20g je bijvoorbeeld 11,5€ betaalt voor de uk, en 16,5€ voor de rest van de wereld. Dat is toch niet normaal. Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden als dit me werd aangerekend, maar ik begrijp het wel als men het doet...

Grt S.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 24-07-2016 20:50

Intussen een hele discussie gehad met BL. Blijkbaar moet je dus echt als verzender kunnen aantonen dat het verstuurd werd, waardoor het wel erg moeilijk wordt om dit aan te tonen zonder tracking code, waardoor het dus belachelijk duur wordt om kleine orders te versturen.
Ik had een handgeschreven bevestiging met een stempel van de post eronder dat ik deze verzending uitgevoerd had, maar zelfs dit was niet voldoende. Volgens BL moet ik dan een foto maken van de brief of het pakket, en het bonnetje bewaren van de betaling. Dit betekent dus dat er geen postzegels van thuis gebruikt mogen worden, aangezien je dan geen bonnetje hebt...

Ik moet zeggen dat het uiteindelijk wel goed gekomen is, het heeft alleen wat langer geduurd, en mijn koper was wat ongeduldig (haar eerste BL-ervaring), dus een hoop stress voor niets... Maar wel weer een ervaring rijker dat je best stevig in je schoenen staat als koper...

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 25-07-2016 12:34

Zo ben ik 50euro getild door een koper (frankrijk) en beweerde niks ontvangen te hebben. Geen track and trace, zodat verzendkosten wat lager was. Claimen via paypal, investering doos weg en koper heeft natuurlijk pakket ontvangen. Gratis lego, de rotzak. Pakketen komen altijd aan, ongeacht de tijd.

Gelukkig verkoop ik weinig meer, verdien mijn geld wel met gewoon oud hollands werken. Deze week 50 uur ingepland :eek: .

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 13-08-2016 11:18

even dit: als ik het juist heb: als je via Pp betaalt werd via 'vriend' dan kan de koper zijn geld niet terug krijgen als er iets fout loopt
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

Plaats reactie

Terug naar “bricklink vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten