Pagina 1 van 1

Niet-reagerende kopers

Geplaatst: 02-10-2015 11:49
door RCG
Hallo allemaal,

Sinds een jaar ongeveer ben ik af en toe wat dingen op BL aan het verkopen, maar ik hoor vaak niets meer van de kopers als ik de items opgestuurd heb. Of ik krijg wel een status completed, maar geen feedback. Is er ook een manier om dit te forceren of sneller te kunnen krijgen? Voor de verkoop bestaat er natuurlijk het NPB alert.

Ik vind het vooral belangrijk dat mensen ook tevreden zijn met hun aankoop, door feedback achter te laten. Dan is de order ook helemaal afgesloten.

Alvast bedankt!

Geplaatst: 02-10-2015 22:54
door Stefaan
Hoi

Nee je kan dat niet forceren.
Sommige gaan daar gewoon niet op in. Ze betalen en daarmee is de kous af.
Ik lig hier al lang niet meer van wakker.
Ik blijf wel altijd zelf feedback geven.

Ook... Een koper die niet betaalt en je krijgt weinig reactie en volgt ev. de nodige stappen NPB enz... Ook niet forceren betalen doen ze toch niet.

Op sommige online winkels bestaat het niet dat je nog verdere stappen moet doen wanneer je order ontvangen is, de status blijft verzonden, meer niet, laat staan van feedback wordt daar al niet gesproken.

Groeten
Stefaan

Geplaatst: 03-10-2015 08:55
door RCG
Jammer. Het is voor mij belangrijk dat een order goed is aangekomen, en dat ze ermee tevreden zijn, maar dat is dus niet te achterhalen. Dan blijft het maar zo. Ik vind feedback altijd wel positief, omdat ge dan weet wat ge eraan hebt. Zo vind ik het bijvoorbeeld erg vervelend dat marktplaats zoiets niet heeft...

Geplaatst: 03-10-2015 10:03
door Stefaan
Hoi

Inderdaad dat is jammer maar zo zijn er veel verkopers die met een 'leegte' blijven zitten.
Je moet maar denken, geen nieuws goed nieuws. Als het toch niet zou aankomen bij de koper zal die normaal gezien wel reageren.

Feedback geven is dan nog iets anders, zo heb ik er al die ik de uitleg gegeven heb hoe ze het moeten doen maar niks nada... ja ook Vlaamse (Belug) kopers (waar het dan nog eenvoudiger is gezien de taal).

Wat de meeste onlinewinkels (ik bedoel hiermee elektro ketens, Bpost, supermarkten, ....) dan wel hebben, zij versturen via tracering, of zich daar dan iemand mee bezighoud om te controleren, denk het niet maar ook... is er een probleem ga je automatisch terugkoppelen naar die winkel.

groeten
Stefaan

Geplaatst: 05-10-2015 08:09
door BillytheKid
Er zijn leukere geintjes laatste tijd.......

Via paypal betalen en dan na en tijdje zeggen dat het niet aangekomen is eb via paypal geld terugvragen.
Aangezien ik het altijd zo goedkoop mogelijk wil versturen (heb nooit grote orders) heb je geen tracktrace code en daaaaaag geld en lego.

Geplaatst: 05-10-2015 20:01
door RCG
Hm, die laatste heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Maar ik verstuur wel regelmatig zonder Track&Trace. Gelukkig gaat het dan maar om kleine orders...

Ik heb ook al verschillende mensen gevraagd om feedback te posten, maar dat gebeurt inderdaad niet altijd.

En geen nieuws goed nieuws vind ik wat vreemd. Als ik een pakket naar de USA stuur, kan dit wel even duren...

Misschien is een oplossing om ze een coupon te geven voor korting bij de volgende aankoop na het geven van feedback.

:smile:

Geplaatst: 05-10-2015 20:11
door Stefaan
naar de US sturen duurt tegenwoordig gemiddeld een week of toch binnen de 2 weken (dus binnen de 10 werkdagen)

geen nieuws, goed nieuws: ik bedoel hiermee wanneer je na bv. 3 maanden nog geen mailtje hebt ontvangen, ze je ook niet meer zullen contacteren of fb geven. Ja er zijn altijd uitzonderingen die fb geven na vele weken door een vergetelheid of welke andere omstandigheid dit ook kan zijn... zo zijn er ook die een massfb geven, dus 50 met een keer en dat is dan alle maanden eens dat ze dit doen.

een coupon geven is geen optie hiervoor, ik geef al jaren een coupon wie een order plaatst, sommige maken er gebruik van, anderen die regelmatig terugkeren nooit! Ja ik heb er zelfs die de coupon weg doen
:eek: dus laat staan dat je fb moet krijgen voor hen een coupon te geven

Geplaatst: 05-10-2015 20:55
door RCG
Ja, ok. Het is inderdaad zo dat ze na 3 maanden niet meer zullen afkomen. Maar dan is het ook lastig om nog iets na te vragen bij de post, als ze dan nog afkomen...

Geplaatst: 07-10-2015 12:00
door Sven
je kan gewoon nog eens een mailtje sturen naar de koper met de vraag of ze feedback willen geven.Daar doe je niets verkeerd mee.

Geplaatst: 07-10-2015 16:27
door Stefaan
Inderdaad, je kan nog een mailtje sturen, waarbij dan sommige op in zullen gaan en opnieuw het zelfde verhaal anderen niet... waarom weet ik niet, waren ze misschien toch niet blij met wat ze ontvangen hadden of de service of... maar laten ze het zo door ook geen neutrale of negatieve feedback te geven.

Ik heb dit nog gedaan door hen nog eens een herinnering te sturen, als ik er 10 moest mailen dan waren er misschien 2 die fb posten.
En dan andere die enkel de status van shipped naar completed brachten, dat is dan nog de meest frustrerende zet 8)