Verzameling inventariseren

hier kan met een vraag stellen dat te maken heeft met lego. here you can ask a question concerning lego

Plaats reactie
J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Verzameling inventariseren

Bericht door J.J. » 15-09-2014 11:45

Ik heb een aardige hoeveelheid sets verzameld en wil dit gaan inventariseren. Ben wel benieuwd wat ik nu precies heb, wat ik nog mis en wat de waarde daarvan is (wel of niet verzekeren...). Ik wil dit zelf in elkaar zetten.

Wat is nu informatie die er zeker in moet?

- Foto
- Set nummer
- Set naam
- Jaar van verschijning
- Huidige Prijs
- Thema
- Compleet?
- Instructies aanwezig
- Doos aanwezig
- Stickers aanwezig
- Opmerkingen
- ???

Hoe ik de prijs bepaal is nog wel een ding:
- Via de price guide van Bricklink kan ik wel een gemiddelde prijs zien maar je ziet niet of het met doos/instructies/etc is. Niet accuraat dus.
- Ik heb extra losse wagons van treinsets (bijvoorbeeld de 7740 en 7745) maar ook deze zijn niet via de price guide te achterhalen.
- Dan heb je natuurlijk nog de losse rails

Bij het normaal zoeken vind ik ze wel maar het is nogal omslachtig, zie ik iet over het hoofd en kan het makkelijker?

Benieuwd of jullie nog input hebben :-)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Re: Verzameling inventariseren

Bericht door RCG » 15-09-2014 21:27

J.J. schreef:Ik heb een aardige hoeveelheid sets verzameld en wil dit gaan inventariseren. Ben wel benieuwd wat ik nu precies heb, wat ik nog mis en wat de waarde daarvan is (wel of niet verzekeren...). Ik wil dit zelf in elkaar zetten.

Wat is nu informatie die er zeker in moet?

- Foto
- Set nummer
- Set naam
- Jaar van verschijning
- Huidige Prijs
- Thema
- Compleet?
- Instructies aanwezig
- Doos aanwezig
- Stickers aanwezig
- Opmerkingen
- ???

Hoe ik de prijs bepaal is nog wel een ding:
- Via de price guide van Bricklink kan ik wel een gemiddelde prijs zien maar je ziet niet of het met doos/instructies/etc is. Niet accuraat dus.
- Ik heb extra losse wagons van treinsets (bijvoorbeeld de 7740 en 7745) maar ook deze zijn niet via de price guide te achterhalen.
- Dan heb je natuurlijk nog de losse rails

Bij het normaal zoeken vind ik ze wel maar het is nogal omslachtig, zie ik iet over het hoofd en kan het makkelijker?

Benieuwd of jullie nog input hebben :-)
Ik heb zelf de volgende inventarisatie:

Setnummer / Boekje / Titel set / Opmerkingen (MISB, MIB, Doos, ...)

Daarnaast houd ik bij welke sets in welke doos verstopt zitten, aangezien bij mij alles nog onopgebouwd in dozen ligt. Ik heb van die grote Ikea-dozen met sets erin.

Dus al bij al niet heel veel informatie over de sets, maar de rest vind je redelijk snel op google. Aan de hand van het nummer weet ik meestal al welke set het is, vaak de cataloog doorbladeren helpt daarbij, en kan ik de foto zo voor de geest halen.

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 18-09-2014 11:33

Ik wil inderdaad wat meer info opslaan, niet dat ik het nodig heb maar misschien dat ik het later wel wil hebben. Daarnaast is het een leuke oefening om weer met php aan de slag te gaan.

Ga zelf alles fotograferen, zal wel een klus worden maar volgens mij is het verzekerings technisch gezien nodig

Lokatie van het spul is trouwens wel een goede, groot gedeelte staat ook in dozen en het is altijd zoeken :)

laurenz8400
super
super
Berichten: 174
Lid geworden op: 09-09-2012 13:11
Contacteer:

Bericht door laurenz8400 » 28-10-2014 23:45

Hallo mesne,

Bij mij gaat het als volgt, ik steek mijn beschrijvingen in mappen, in plastic hoesjes, weet zelf niet hoeveel ik er heb, meer dan 100...

Per map is er een thema: ik heb 7 mappen: city - world city - exclusives - 9v - 12v - space - verkoop BL...

In die map steek ik met word gemaakte blaren:

-vb. 12v

7740 / Elektrische Passagierstrein 12V / €250 / Barry Kuipman

Groeten
Laurenz
Mijn Lego kanaal op YT // My Lego channel on YT (Enkel // Only 12v)
https://www.youtube.com/user/Lego12vFan
Mijn Facebook pagina // My Facebook page:
https://www.facebook.com/Lego12vFan
-- Bedankt voor de 200 abonnees // Thanks for the 200 SUBS

Plaats reactie

Terug naar “vraag rond lego//question around lego ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten