NS 2459, NS 2412, NS 2454 schaal 1:45.

Dit kan van alles zijn, niet afhankelijk van een bepaald iets of voor iets. dus apparte stukken. bv: windmolen, kermisattractie, bepaald huis , ets ets This can be of everything not dependent on a something or for something. for example:wind mill,fair attraction,certain house, ets ets
Plaats reactie
enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

NS 2459, NS 2412, NS 2454 schaal 1:45.

Bericht door enrico7676 » 08-02-2019 20:06

Ze zijn al een weekje of 2 af maar ik ben ze helemaal vergeten met jullie te delen!

Mijn NS 2400'den!
Afbeelding3 NS 2400 by Enrico Lussi, on Flickr

Korte Geschiedenis:

De NS 2400/2500 serie zijn dieselelektrische locomotieven die tussen 1954 en 1991 werd ingezet door de Nederlandse Spoorwegen.In het begin van de jaren vijftig besloot de NS dat de nog resterende stoomlocomotieven binnen enkele jaren vervangen zouden moeten worden. Hiertoe werden 280 diesellocomotieven besteld die, verdeeld over de series NS 2200 en NS 2400, er toe bijdroegen dat de laatste stoomlocomotief in januari 1958 buiten dienst gesteld kon worden. De NS 2400/2500 serie werd gebouwd naar Frans ontwerp door Alsthom.

De eerste 20 locomotieven kwamen in licht blauw in dienst. De andere locs kwamen in bruin. Vanaf begin jaren 70 werden ze geel-grijs. In 1991 ging heel de serie buiten dienst. Meerdere examplaren werden verkocht en er zijn nu in totaal 6 in musea door Nederland te vinden.

Tot zover Wikipedia. Nu de Lego modellen.

Ik zelf bouw normaal voornamelijk met LDD waaruit ik dan een ruwe schatting krijg voor wat ik nodig heb en hoe alles er uit komt te zien. Dit keer besloot ik het anders aan te pakken en eerst een proefmodel te maken met alle onderdelen die ik had liggen(voornamelijk zwart, LGB en DBG). Daarnaast zou ik schaal tekeningen gebruiken die Raised voor me kon krijgen om de schaal goed te krijgen.

AfbeeldingNS 2400 WIP by Enrico Lussi, on Flickr

Het was een erg interessante bouwtijd. Waarin ik veel kon doen in weinig tijd en al heel snel alles uit kon werken hoe ik het wou hebben. Hier en daar een beetje vechten met de elektronica maar, dan heb je ook wel wat. Naast wat hulp met de neus van Martijn kan ik met trots zeggen dat 100% zelf ontworpen is.

Het is nog een WIP dat moet ik er wel bij zeggen. Het onderstel is nog redelijk simpel. De rede is hiervoor dat ik niet weken er op wou vast zitten en de locs wou bouwen zolang ik nog tijd had. Daarnaast zijn hier en daar wat details die beter kunnen. Oh en stickers natuurlijk. Mis nog een groot NS logo op de zijkant!

Nummer 1:
AfbeeldingThe first of my 3 NS 2400 is done! This is the brown one. Its powered by a Sbrick with rechargeable battery box and 2 pf trains motors. Up to the next one! by Enrico Lussi, on Flickr

De bruine 2459. Deze loc staat bij de VSM en heb ik meerdere malen van dichtbij kunnen bewonderen. Het is toch echt wel een van mijn favorieten. Deze loc heeft 2 pf trein motoren, een SBrick en een oplaadbare batterijdoos.

Nummer 2:
AfbeeldingMay I introduce the VSM 2412! The VSM(original NS) 2412 is painted in the colours when it came out of the factory, light blue. Together wich her brother the VSM 2459 there going to have a lot of fun! Up to the next one (BSH 2454). by Enrico Lussi, on Flickr

De blauwe 2412. Deze loc staat ook bij de VSM. Deze loc heeft geen motoren maar wel een Powered Up Hub. Dus hij kan binnen 2 minuten rijdend gemaakt worden. Ik had me vergist in de beschikbaarheid van enkele onderdelen in Medium Azure. Maar de oplossing komt er aan!

Nummer 3:
AfbeeldingBSH 2454 by Enrico Lussi, on Flickr

De geel-grijze 2454. Deze loc is van de BSH. Deze loc heeft 2 Powered Up motoren met daarbij de passende HUB. Deze loc mist nog het meest de stickers. Paar grote NS-logo's dat is echt wel nodig. De laatste jaren bij de NS werden deze locs veel gebruikt voor werktreinen. Ook na de verkoop aan SNCF van enkele locs werden ze gebruikt voor de aanleg voor HSL-lijnen. Daarom heb ik voor deze loc een simpele werktrein gemaakt. Redelijk simpel nog ben er nog mee bezig om hem wat op te pimpen.

AfbeeldingA wise person once told me. Your wagons make your locomotive. So I decided to build a work train out of my NS 2454. I really like the way how it turned out! by Enrico Lussi, on Flickr

Aankomende zondag neem ik ze mee naar Lelystad! Hoop dat jullie ze wat vinden!

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 09-02-2019 11:32

ziet er goed uit he

nice

is het de bedoeling om in een eigen layout te plaatsen?

:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

Bericht door enrico7676 » 09-02-2019 16:02

patje schreef:ziet er goed uit he

nice

is het de bedoeling om in een eigen layout te plaatsen?

:eek:
Ik ben al een jaar of 2 ermee bezig. Is al ontzettend groot geworden. Maar nog steeds niet af. De bedoeling is om het een volledige museumspoorlijn er van maken met aansluiting naar de hoofdlijn(voor op beurzen zoals LegoWorld).
https://www.facebook.com/thegrandbrickt ... 862092160/


patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Re: NS 2459, NS 2412, NS 2454 schaal 1:45.

Bericht door patje » 12-10-2019 21:41

Jawadde

goed bezig

mooi
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “mocs ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten