Kathedraal

Dit kan van alles zijn, niet afhankelijk van een bepaald iets of voor iets. dus apparte stukken. bv: windmolen, kermisattractie, bepaald huis , ets ets This can be of everything not dependent on a something or for something. for example:wind mill,fair attraction,certain house, ets ets
Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 02-01-2012 20:36

Even een ruwe schets van de toren gemaakt. Met enkele kleine details. Om de totale hoogte en breedte van de toren tezien. Ik zit zogoed als correct. Iets te smal. Maar dat heb ik bewust gedaan omdat ik dat iets mooier ogen vind. Toren wordt 1m82 met spits is dat 1m90. 6cm telaag. Maar dat is verwaarloosbaar. Belfort is ook 3cm telaag. Dus op een gebouw die 2x zohoog is komt dat op hetzelfde neer. De 3 modules op elkaar hier zijn in totaal 97cm hoog. Maar er moet nog een klein stukje tussen waardoor die op 1m zal komen.

Afbeelding

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 06-01-2012 20:35

De 1e torenmodule is ook weer een pak verder afgewerkt in 3D intussen. Nog eens een foto. Als je goed kijkt zal je onmiddelijk zien waarom ik mijn kerk nog niet wil tentoonstellen. Zelfs al is de toren met 2 zijkanten klaar tegen mei. Ik wil de mensen horen zeggen kijk een kerk niet kijk wat een toren. Daarom pas Tielt 2013 primeur.

Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 06-01-2012 21:55

gewel het wordt weer een supper stuk
jammer dat je nog niet klaar bent tegen tielt
dan was een een exclusiefje

:-D
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 06-01-2012 22:31

patje schreef:gewel het wordt weer een supper stuk
jammer dat je nog niet klaar bent tegen tielt
dan was een een exclusiefje

:-D
Ja echt nog massas werk + Ik heb nog niet alle stukjes voor de laatste torenmodule ook. Ik bestel maar 1 grote bricklink per maand. Zal primeur worden voor Tielt maar volgend jaar pas. Eerst moet de toren met interieur 100% af zijn en van het gebouw zeker nog 2 platen van 48x48 erachter. Ook met interieur. Dan zie je niet een toren maar echt een kerk. Maar wordt zowiso wel een imposant groot bouwwerk. 1m90 hoog 2m50lang ong en een grote meter breed op het breedste. Het is de bedoeling dat ik ze ooit compleet heb. Voordeel is het achterste stuk is in rode baksteen geen tan meer en daarvan heb ik nog een mega voorraad liggen van mijn belfort geweest. Maar voor volgend jaar zou ik graag dus al 1/2 af hebben. De rest is voor binnen 2-3 jaar dan. Ik schrik nu al hoe imposant het al niet is. Toren zelf is van breede ong een 32x32 plaat om een idee te geven.

Deel voor tielt 2013 zal dus in de lengte 3 platen van 48x48 zijn en in de breedte 4 platen van 32x32. Om een idee te hebben. Je weet je mag altijd eens binnenspringen. Dan kan je het al eens bewonderen + wat tips geven voor de lid verlichting. Waar ik best gaatjes voorzie voor de kabels enz. Dan is alles klaar dat je het er gemaakelijk kan in monteren.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 06-01-2012 23:14

Hallo Nick,

inderdaad kruipt daar wat tijd in!
We gaan dan wel eens moeten zien in 2013 hoe groot de rest van ons gedeelte Kortrijk-centrum zal moeten worden gebouwd...kwestie van alles een beetje in verhouding te hebben hee :???:

Groeten,

Pete(r)

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 07-01-2012 10:13

peterseynhaeve schreef:Hallo Nick,

inderdaad kruipt daar wat tijd in!
We gaan dan wel eens moeten zien in 2013 hoe groot de rest van ons gedeelte Kortrijk-centrum zal moeten worden gebouwd...kwestie van alles een beetje in verhouding te hebben hee :???:

Groeten,

Pete(r)
Simpel gewoon de 1000steine norm aannemen. Dat is 1/42 voor bestaande gebouwen. Dat heet perfect scale voor minifigs. Voor gewone gebouwen neem ik ook altijd de 1000steine norm. Dat is het aller mooiste. Met belug hebben ze dat ooit geprobeerd. Maar dat faalde.

De kerk wordt ook gebouwd zoals je vroeg Peter. Maar er zal slechts 1 zijkant kunnen gelost worden om open te doen. De andere kant heeft teveel uitsprongen waardoor dat niet lukt. Dus ze zal er 4 kant afgewerkt uitzien. Maar zal aan 1 zijkant en de achterkant open kunnen gemaakt worden om het interieur te zien. Het dak zelf zal ook kunnen afgenomen worden.

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 08-01-2012 17:23

Even alles om te testen op elkaar gezet.

Afbeelding
Met belfort erbij

Afbeelding
Met Vader 1m76 erbij

Zo heb je pas echt een idee watvoor toren het is.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 08-01-2012 17:49

amaai als serieus doorgebouwd zo te zien..
mooi en gedetailleerde afwerking
het uurwerk bv... echt de moeite...
moet dat dan al een koffer :-o
:-) ;-)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 27-02-2012 15:52

Nog wat doorgewerkt. Het dak van 1 zijkant is nu ook al klaar en sluit mooi op de toren aan. Toren heb ik intussen ook al een heel stuk verder afgewerkt. Of toch het 1e deel ervan. Ter versteveging heb ik hem bijna volledig massief opgevult. Dan zal ik nooit klachten hebben over stevigheid. Nu sluit het 1e toren deel ook perfect aan op de basis. Zonder voorlopig plankje ertussen. De andere zijkant zal ook snel gaan. Want das een kopie van die die ik nu heb. Nu eerst en vooral de toren zelf af werken. Dan kan ik me volledig op het gebouw richten.

Alles blijf ik volledig studless af werken. Dat geeft het mooiste resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

k.lego
active
active
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-01-2011 18:45
Contacteer:

Bericht door k.lego » 27-02-2012 19:34

ziet er mooi uit
knap gedaan :eek:
geen dag zonder lego

Plaats reactie

Terug naar “mocs ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten