Kathedraal

Dit kan van alles zijn, niet afhankelijk van een bepaald iets of voor iets. dus apparte stukken. bv: windmolen, kermisattractie, bepaald huis , ets ets This can be of everything not dependent on a something or for something. for example:wind mill,fair attraction,certain house, ets ets
MAvE94
super active
super active
Berichten: 86
Lid geworden op: 12-05-2010 20:25
Contacteer:

Bericht door MAvE94 » 27-02-2012 20:02

Ziet er echt heel mooi uit! Daar is een hoop tijd en werk in gaan zitten. Ga zo door :-)

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 11-03-2012 19:21

Veel tijd wel het antwoord daarop is 176uur tot nu toe al.

Ik leg altijd de chrono aan als ik start met bouwen omdat ik van dit bouwwerk het aantal bouwuren op een info kaartje wow kunnen zetten. Want dat is de meest gestelde vraag van het publiek. Hoelang werk je daar dan aan.

Op de volgende vraag hoe groot zal ze worden. Wel daar weet ik nu ook het antwoord op.

De totale oppervlakte van de kerk zal 5x3 platen van 48x48 zijn ofwel in getallen is dat 1m92 lang en 1m15 breed. Nu liggen 2/5 daarvan al open hier. Dat is echt al een mooie oppervlakte als je dat zo ziet liggen. Dat is ook de oppervlakte die ik zal proberen tegen tielt 2013 klaar te hebben. En elk half jaar zal daar 1/5 bij komen tot ze af is. Die 1e 2/5 nu al bevat de toren. Dus dat is ook het duurste en stuk met meeste werk. Aantal stukjes die in de toren met 2 zijbomen zit is of zal zijn als die af is 31000. Met het stuk erbij die ik nu doe wordt dat rond de 40000. Totale kerk schat ik rond de 100 000 stuks. Maar gelukkig heb ik het grootste deel ervan liggen. Ik hoef maar af en toe eens wat bij te kopen. Vooral tan. Want daarvan had ik bijna niets.

Het project lijkt echt gek. Maar ik zei al jaren dat ik zo iets echt wow. Dus verzamelde al jaren stukjes ervoor. Telkens als ik zo iets van 1000steine zag. Was ik ook zwaar onder de indruk. Dusja het zal me veel tijd vergen. Maar ooit heb ik ook zo'n super lay out dominerende kerk. In een echte stad domineren de kerken ook de volledige stad. Dus dat is realisties. Erna bouw ik wel nooit meer zo'n groot bouwwerk. Enkel nog kleine projectjes. Want zulke grote zijn zot mooi maar ook duur.

Aan mensen die iets bouwen en iets nodig hebben van bricklink kan ik ook een tip geven. Als er van dat onderdeel niet zoveel zijn op bricklink. Wel wacht dan niet om het te kopen. 2 maand later kan het al uitverkocht zijn. Heb ik ook al gehad. Van sommige onderdelen heb ik ook alles van bricklink liggen of toch van de shops die er 10+ hadden.

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 15-03-2012 19:41

Even een foto dat spreekt meer dan woorden. Dat is dus de volledige grote die tegen Tielt 2013 100% af moet zijn.

Afbeelding

Indoor zicht

Afbeelding

Helecopter zicht

Afbeelding

Minifig zicht van aan het belfort.

Mickroz
super active
super active
Berichten: 63
Lid geworden op: 23-10-2011 21:15
Contacteer:

Bericht door Mickroz » 15-03-2012 19:48

ik vind het echt een waanzinnig bouwwerk!! :eek:
Mijn treinen: 7710, 7938, 7939, 10219

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 25-03-2012 14:21

Nick schreef:Even alles om te testen op elkaar gezet.

Afbeelding
Met belfort erbij

Afbeelding
Met Vader 1m76 erbij

Zo heb je pas echt een idee watvoor toren het is.
Hallo Nick,

Ik merk dat je héél veel foto's hebt van de opbouw.
Ik denk dat je die best ergens bewaard en als je kerk af is, een artikel voor Brick Journal schrijft.
Het bouwwerk mag er zeker wezen.

Ludo

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 25-03-2012 14:41

Ik bewaar zowiso alle foto's in een afzonderlijke map. Ik post er maar een paar hier van wat ik heb. Ik heb er zeker 2-3x zoveel op mijn pc. Een artikel. Wel ik zal nog zien dat lijkt me misschien wel wat.

Voorlopig ben ik het volledige interieur aan het maken voor Tielt zodat dat 100% klaar is. Voor de buitenkant en de rest van de toren moet ik op de lugbulk wachten. Om het interieur te kunnen zien bouw ik aan beide zijkanten van de kerk stukken die kunnen opendraaien zodat men erin kan zien. Er zitten genoeg uitdraaiende delen in om niets van het prachtige interieur te moeten missen. Het transport is ook simpel alles zijn modules van 48x48. stukken die overlappen draaien ook open om binnen de 48x48 maat te kunnen. Want glasramen kan ik niet in 2 splitsen. Spitsbogen ook niet. Ik zal dan nog eens een foto posten van de vorderingen + van die uitdraaiingen. Intussen blijf ik zo gedetailleerd mogelijk werken. Ik vind het echt een zalige uitdaging. Soms is het zo fijn zoals rond de preek stoel. Dat ik de stukjes met een pincet moet stapelen.

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 26-03-2012 18:02

Afbeelding
preekstoel

Afbeelding
Mijn lego versie

Afbeelding
Verduidelijking voor transport. Dus het achterste deel heb ik gewoon uitneembaar gemaakt.

Afbeelding
Minifig view

Afbeelding
Het originele graf

Afbeelding
Overzicht waar alles staat

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 08-04-2012 18:02

Een weekje thuis geweest deze paasvakantie en weer goed door gedaan. Ik zal je een foto tonen van de evolutie snachts. Dat vind ik nog indrukwekkender. Interieur op de grond is helemaal klaar. De muren en de gewelven moet ik nog voor een groot deel doen. Maar als het zo goed vordert als nu kan ik tegen tielt misschien al 3x3 platen van 48x48 leveren. Ipv 3x2

197 bouwuren verder is dit het nachtelijke resultaat. Zeg gerust eens wat je ervan vind. Op de zijgevel licht het bovenste niet op. maar dat is in het echt ook zo dat zit niet in de kerk zelf maar in de zolder ervan.

Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23224
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 08-04-2012 18:04

Wel nick moet zeggen een verbluffend resultaat
zal eens moeten in het echt komen zien
:eek: :D
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Nick
super
super
Berichten: 141
Lid geworden op: 31-10-2009 19:09
Contacteer:

Bericht door Nick » 13-05-2012 17:37

Nog eens enkele dagen door gewerkt. Intussen weeral een mooi stuk bijgekomen en de 3e plaat er ook al bij gelegd. Nu moet ik helaas wachten op de lugbulk voor ik nog iets kan maken. De helft van de buitemuren is nu ook nog niet afgewerkt wegens die reden. Maar je hebt wel al een idee ong van wat het nu al is.

Afbeelding
Totaalzicht met toren

Afbeelding
De zijkant met uitsprong

Afbeelding
Bovenaanzicht

Afbeelding
Meer ingezoomd met the avengers die ik voor mijn verjaardag gekregen heb.

Plaats reactie

Terug naar “mocs ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten