Nieuwe layout

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Nieuwe layout

Bericht door J.J. » 30-11-2015 20:32

Zo, een nieuwe ruimte = een nieuwe layout = een nieuw topic.

Ik ben bezig om de oude lay-out te ontmantelen en in kleine gedeeltes over te brengen naar de nieuwe ruimte (zolder). De zolder moet nog wel opgeruimd worden maar ga ik toch eerst alles inventariseren en op de foto vastleggen.

Van 2,5 bij 2,5 ga ik nu naar +/- 4m bij 2.65. Misschien dat ik nog wat extra ruimte kan pakken maar dat moet uiteraard in overleg :???: Die extra ruimte heb ik wel nodig heb ik al gemerkt, 5 havens in het uitstekende gedeelte hieronder en hij is al redelijk vol....

Afbeelding

Rondom heb ik ruimte om te lopen behalve boven bij de letters, c1 en c2 zijn dan denk ik wel moeilijk te bereiken...

Nu begint ook het moeilijke, zoveel mogelijk sets neerzetten zonder dat het stampensvol komt te staan :)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 30-11-2015 21:44

Leuk, succes!

Niet té veel neerzetten, dat maakt het vaak niet mooier.

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 01-12-2015 08:32

Nee klopt, maar een haven, container overslag en rangeerterrein nemen al veel ruimte in beslag. Dan natuurlijk ook nog een stad zelf met een aantal grote sets ertussen die 2 baseplates zijn en uiteraard de monorail.

Oh ja en dan vergeet ik mijn laatste aanwinst nog de boerderij (7637) met wat land eromheen

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 01-12-2015 16:39

Hallo JJ,

je kan natuurlijk altijd creatief omgaan met de beschikbare oppervlakte. Ik droom altijd van een layout waar de huizen van je stad bovenop een treintunnel gebouwd zijn. Een beetje te vergelijken met de Noord-Zuid verbinding in Brussel Stad dus ;)

Groeten,
Pete(r)

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 20-11-2016 15:23

Nou de winter is weer begonnen en het is alweer bijna een jaar sinds mijn laatste post over een nieuwe lay-out. Het zal vanaf nu wat sneller gaan, alles is verplaatst en de tafels staan. Nu nog de indeling :|

Ik ben er nog niet helemaal uit en ben benieuwd naar jullie input. Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk treinen tegelijk laten rijden maar ik wil ook een industriegebied met remise, overslag en havens. Tot nu toe kan ik die 2 nog niet goed combineren.
De indeling van de tafels kan helaas niet anders, ik moet overal wel bij kunnen qua Lego maar ook bij de rest van de zolder.

Dit is wat ik na lang wikken en wegen tot nu toe heb bedacht:
Afbeelding

Het overslag gedeelte rechtsboven ben ik nog niet helemaal tevreden over. Misschien dat ik het helemaal naar recht moet verplaatsen en het hele haven gebeuren ook in dat gedeelte moet plaatsen.
Het haven gedeelte wat in het blauw zweeft lijkt mij erg mooi maar niet bruikbaar met de 'beperkte' ruimte.

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 20-11-2016 21:02

Nog even verder gegaan en ben er toch aardig tevreden over.

Ik heb wel het vermoeden dat het een chaos gaat worden om van het ene gedeelte van de stad naar het andere gedeelte te komen :lol:

De wegen zullen wel wat anders worden omdat veel gebouwen een oprit hebben en dat nu niet gaat passen en er moeten natuurlijk nog stations komen.
Afbeelding

edit zoveel: ik kom er toch achter dat er te weinig plek is om treinen/wagons te stallen.... De stukken die er zijn zijn eigenlijk te kort. Ziet iemand nog ergens een oplossing? Het liefst zou ik de 2 rangeerstukken links en rechtsboven langer willen hebben zodat er meer dan 2-3 wagons kunnen staan.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 20-11-2016 23:03

enige oplossing is een gedeelte van de layout 14 bricks omhoog zetten en daaronder dus de opstelsporen voorzien. Zo zitten de treinen onzichtbaar geparkeerd onder een deel van de stad. Naar voorbeeld van de Noord-Zuid-verbinding in hartje Brussel...;)

Groeten,
Pete(r)

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 21-11-2016 12:50

Die zin komt mij bekend voor :lol:
Ik ben zelf niet zo'n fan van om de hoogte in te gaan. Mocht ik het toch willen dan is zo te zien alleen het onderste gedeelte geschikt vanaf de laatste 2 wissels. Ik ga er eens over nadenken :)

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 21-11-2016 22:04

Het is misschien niet een hele logische stap maar ik kwam ook nog tot de volgende optie
Afbeelding

Of ik de Sea Marina erin laat in deze setting moet ik even bekijken

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 23-11-2016 19:28

Als het in aanmaak is wil ik zeker de foto's zien.
Mooie opstelling :eek:

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten