Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 27-05-2015 11:58

Gaat een mooie brug worden zo. Is het een brug over water?
Is het niet goedkoper om een ledje in de pilaar te zetten ipv een 12v lampje?

ah, zie nu net je andere topic over verlichting vraag :)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 27-05-2015 18:28

Ik wil inderdaad zo veel mogelijk 80's style blijven. Maar als ik ergens een nieuwe blok nodig heb, doe ik dat wel gewoon.

De brug komt niet over het water. De bogen onder de brug zijn eigenlijk een soort galerij waar men kan wandelen. Ik ben nog aan het twijfelen om bovenop de brug een station op hoogte te bouwen.

Er zijn extra bogen besteld op BL, dus als ik die krijg kan ik verder bouwen. Daarnaast heb ik gisteren vanuit de losse Lego die ik nog had liggen verschillende volledig zwarte mannetjes gemaakt, als standbeeld. Zo heb ik er nu 3 in de nissen staan. Intussen het verlichtingsvraagstuk eerst oplossen, zodat ik hier wat kan testen.

En het gaat inderdaad LED worden, alleen nog even uitzoeken. :-)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 05-06-2015 15:55

Zo, weer een nieuwe update.

Ondertussen zijn de bogen aangekomen en is de brug verdergebouwd. Ik heb nu weer een tekort aan andere stenen, maar dat lost zich ook wel op. Ik ga deze week de brug in de lay-out plaatsen op de wegplaten. Ik heb een bepaalde LED-lamp gekozen, dus daar moet ik morgen nog wat lampjes van gaan halen, zodat ik de rest ook kan inbouwen.


Bij deze de foto van de lampjes. Op deze foto zijn er 3 verschillende plaatsen waar de lampjes ingebouwd zijn. Persoonlijk vond ik de middelste het best, dus daar heb ik nu alle lampjes ingebouwd.

Afbeelding

http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/F ... 102520.jpg

Dit is een foto van gisterenavond, dus de huidige status van de brug. Zodra alle kabels erin liggen, kan ik beginnen in te bouwen in de lay-out en de hellingen beginnen af te werken.

Afbeelding

http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/F ... 224726.jpg

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 14-06-2015 08:45

Dit is de laatste update van de brug. In het grote portaal aan de rechterkant komt een standbeeld met een paard. Verder moeten nog een aantal onderdelen binnenkomen, zodat ik de brug helemaal kan afwerken, want ik had nog een aantal bogen te weinig... Verder worden dan alle portaaltjes verlicht (lampjes zijn intussen ook binnen). De bekabeling wordt volgende week gelegd, en dan kan ik de brug dichtmaken met zwarte platen. Dan kan ik aan de hellingen beginnen.

Voor de rest ben ik nu bezig met het uitzoeken van een grote partij. Weer een 7745 gescoord, samen met 7866 en een hele boel ridders en piratenlego uit de jaren 80. Veel sets die ik nog niet had, oa 3 kastelen uit de jaren 80, dus een toppartij in goede staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 14-06-2015 20:53

Ben alvast fan van je brug :eek:

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 16-06-2015 09:09

Leuke brug inderdaad, ga je hem nu ook proberen uit te breiden in de bochten?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 16-06-2015 20:18

J.J. schreef:Leuke brug inderdaad, ga je hem nu ook proberen uit te breiden in de bochten?
Nee, ik ga de bochten (en de hellingen) afwerken met aparte pilaren (dus zonder de bogen). De bovenkant probeer ik wel door te trekken, dus 2 rode balken met een grijze rand ertussen, en erbovenop de hekjes. Ik ben vandaag bij mijn vader de scharnierblokjes gaan halen, dus eens kijken hoever ik daarmee kom qua afwerking. En ook of mijn idee eigenlijk wel haalbaar is, want dat is uiteraard ook nog maar de vraag.

Ik wou eigenlijk de bovenkant ook weglaten, maar dan kan ik de kabels niet wegwerken, dus dat ging het sowieso niet worden.

Wordt dus vervolgd, zodra ik wat meer tijd heb hiervoor. Ben nu nog steeds bezig met de partij uit te sorteren, dus daar kruipt een uurtje per dag in. Maar wel veel mooie sets, dus dat is ook leuk.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 19-06-2015 21:41

Wederom een update van de brug. Ik heb nu de binnenbocht gemaakt van 1 kant. Ik moet zeggen dat het beter meevalt dan gedacht. Het ziet er nog redelijk goed uit. Ik denk wel dat ik de scharnieren vaker ga laten voorkomen dan 1x per 10 studs, zodat het wat meer met de bocht van de trein meegaat. De scharnierstukjes zijn in grote getale besteld, zodat ik de andere kanten ook kan doen. Zodra deze binnenkomen kan ik ook de bocht wat beter laten aansluiten.

Daarnaast heb ik de pilaren van de hellingen ook erin geplaatst. Dit is nog niet helemaal zoals het zal worden (er moet nog een hekwerk bij zoals de zijkant van de brug). Verder vooral nog wat opgeruimd, want het was een bouwwerf (zoals op de foto's te zien is...

Overigens krijgen de 2 locs (samen goed voor 3 motoren) de trein goed boven. Uiteindelijk zal de trein te lang zijn voor deze lay-out (omdat er 2 kruisingen zijn met ander spoor). De kans op botsingen wordt wat te groot. Maar voor de foto is het wel leuk.

Nieuwe update: De verlichting in de brug is nu aangesloten. Nu de rest van de kabels nog in de brug inwerken, en wat extra kabels voor verlichting erin leggen voor het geval ik ze ooit een keer nodig heb.

Afbeelding

Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 11-07-2015 11:48

Na lang wachten op de scharnierende onderdelen, ben ik deze week er nog eens aan begonnen. 1 helling is nu helemaal af, inclusief de bekabeling.

De bocht is ook klaar, alleen wil ik daar nog een zwarte ondergrond plaatsen in de bochten, maar ik moet even kijken of dat er wel goed uitziet. Anders blijft het maar open. De andere bocht ga ik deze week ook nog afmaken, samen met de helling. Onder de sporen op de brug komen ook nog zwarte platen.

Het geheel:
Afbeelding

Detail van de bocht:
Afbeelding

Detail van de helling:
Afbeelding

Edwin1976
active
active
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-03-2015 00:15
Contacteer:

Bericht door Edwin1976 » 11-07-2015 23:22

mooi, zie er goed uit. :eek:

Kan helaas niet inzoomen om exact te zien wat je gedaan hebt.

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten