Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 12-02-2015 14:07

De onderdelen zijn ondertussen aangekomen uit Tsjechie, dus nu kan ik beginnen met de overige kabels voor verlichting en dergelijke te leggen.

Gisteren nog een 7838 erbij gebouwd, en vandaag wat sets gaan halen bij mijn pa thuis, zodat ik aan het havengedeelte kan beginnen. Wordt de komende week opgebouwd:

2x 6542 (misschien 3, afhankelijk van de plaats)
1x 6541
1x 6543

Ik ga ook nog een aantal stroomonderbrekers in het traject leggen, zodat ik iets meer aparte sectoren heb om te bedienen. Helaas een tekort aan de originele stukken, dus dat wordt handwerk...

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 12-02-2015 21:18

Die havensetjes zijn echt leuk. Wordt mooi.
Ik heb ze nog nergens mooi bij elkaar gezien.

Stroom onderbreken in de trajecten ga ik oplossen door de wissels langs de onderkant open te maken en de overbruggingen weg te halen.
Dus geen rails met onderbreking of de geleiders doorslijpen en vooral onzichtbaar!
Tip van de dag.
Afbeelding

Wilchry
speciaal
speciaal
Berichten: 201
Lid geworden op: 17-02-2010 20:57
Contacteer:

Bericht door Wilchry » 12-02-2015 21:31

Glen schreef:Stroom onderbreken in de trajecten ga ik oplossen door de wissels langs de onderkant open te maken en de overbruggingen weg te halen.
Dat zal nog niet meevallen om die open te maken en weer fatsoenlijk dicht te krijgen.
Ik heb de rails op de plaats van de uitsparing voor de stekkertjes met een dremel doorgeslepen.
Valt bijna niet op. Je hoeft het maar aan 1 kant te doen.
12v trein digitaal computer gestuurd

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 13-02-2015 00:05

Dat zou ik eerder doen met de losse rails, dan de wissels. Laatste kunnen aan de prijs zijn. Maar wie het geroepen heeft om aparte baanvakken moet maken bij 12v legotreinen? Je kunt op de plekken waar voltage het laagst is een trafo aan sluiten, denk om de polen. De middenrails heeft een hoge weerstand, wat goed te merken is bij grotere layouts.

Ikzelf heb best een grote layout en op strategische plekken trafo's aangesloten en geen aparte baanvakken. Zelfs om de seinpalen heb ik doorgelust om voltageverlies zo laag mogelijk te maken.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 14-02-2015 16:53

Ik zou ook eerder de losse rails nemen, ook uit kostenoverweging.

Bij deze nog wat foto's van de vorderingen.
Afbeelding

Vandaag een 6542 en 6541 opgebouwd. Deze week nog een 6542 opbouwen, en dan de 6543 er nog bijzetten. Ik ben nog aan het twijfelen over de 6540.
Als alle sets af zijn, zal ik pas gaan combineren. Wat er zeker komt is slechts 2 toegangspoorten tot de haven, met een controlepost.

Daarnaast ook wat containertjes gebouwd uit onderdelen, zodat de haven wat meer gevuld is.

Afbeelding

Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 15-02-2015 09:44

Blijft een mooi gezicht, zo'n 12v baan. En waarom nu weer showen met die haven setjes? Die wil ik ook :D , jammer dat ze wat aan de prijs zijn.

Ik heb wel deze:
Afbeelding

Afbeelding

Ooit bij iemand gezien en dat wilde ik ook en een eigen draai aangegeven. De originele 4030 heb ik ook.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 15-02-2015 20:06

Bwa, als je ze als set koopt, zijn ze duur, maar ik heb ze vaak in een partij gevonden. De 6542 gaat bijvoorbeeld weg voor 80-100euro, maar ik heb deze 3x, en waarschijnlijk nog een aantal keer in onderdelen, maar zeker nooit zoveel aan uitgegeven.

De 6543 heb ik ooit gevonden voor 25 euro. Set is nog met ongeplakte stickers, dus in prima staat.

Gewoon goed zoeken, en anders opbouwen uit onderdelen. De stickers zijn bij mijn havensets ook niet zo goed meer, maar helaas. Ik heb nooit gegeven om de stickers als ik de sets compleet wou maken, aangezien ik alle stickers eens ga laten namaken tegelijkertijd, samen met wat custom stickers.

Ik heb zelf de 6542 vroeger als kind gekregen, en ik vind het nog steeds een machtige set. Ik moet wel toegeven dat de rode boot in mijn gedachten een heel stuk groter was. Ik heb wel nog de rode, blauwe en zwarte boot zoals de 4030, dus ik kan nog een aantal grotere boten maken. Ik heb ook nog de nieuwere havenset 7994 liggen, maar ik moet zeggen dat die boot echt reusachtig is... Te groot voor in mijn kleinschalige lay-out. Daarnaast moet ik de Maersk boot nog opbouwen (10152), die is wel op andere schaal gebouwd, maar kan niet ontbreken in deze layout.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 16-02-2015 07:55

Dat vind ik ook veel geld. Ik heb toch geen ruimte voor een haven, maar zou wel een mooie toevoeging zijn bij mij layout.
Iets waar overslagtreinstations & luchthaven mooi bij zouden passen.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 17-02-2015 10:00

BillytheKid schreef:Dat vind ik ook veel geld. Ik heb toch geen ruimte voor een haven, maar zou wel een mooie toevoeging zijn bij mij layout.
Iets waar overslagtreinstations & luchthaven mooi bij zouden passen.
Ik ga het overslagstation van de 7823 wat anders opbouwen, zodat ik containers van boten naar trein of kade kan overladen en omgekeerd, dus alle 3 de transportmogelijkheden.

Ik heb op dit moment de kraan al opgebouwd, maar er is nog wat aanpassing nodig. Daarnaast moet ik de treinbedding inbouwen in de havenkade. Foto's volgen bij meer vordering.

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 17-02-2015 22:44

Lego en aanpassen zijn nu eens 2 woorden die goed bij elkaar horen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten