Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-08-2017 09:08

Ondertussen zijn de eerste straatplaten in de stad gelegd. Nu ben ik bezig om de modular huizen te verplaatsen zodat de stoep van de huizen aansluit bij de straat. Nog 3 huizen te gaan... :smile:

johny_ballzack
active
active
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-07-2017 16:13
Contacteer:

Bericht door johny_ballzack » 22-08-2017 10:40

Je kan mss het idee van mijn perron gebruiken voor je station:-)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 22-08-2017 21:18

Ik had het idee om een station a la 7822 te bouwen, in ieder geval in die stijl, dus echt 80's style. Hierbij komt dan ook een voetgangersbrug om naar de andere perrons te wandelen.

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 25-08-2017 08:33

RCG schreef: Dubbele loop met onderlinge wissels en telkens 2 sporen ter hoogte van het (nog te bouwen) station
Afbeelding
http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/L ... 094102.jpg
Laat je de treinen op de dubbele loop dezelfde kant oprijden of tegengesteld? In het geval van het laatste ben ik wel benieuwd hoe je dat gaat doen als je de treinen laat wisselen van loop :)

ps: je moet meer tafels hebben, de ruimte voor een lay-out is :)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 26-08-2017 21:44

Ik ga de treinen gewoon laten wisselen als er 1 aan het station stil staat. Dat is volgens mij het makkelijkst. Die kan ik namelijk met behulp van stopseinen even 'wegzetten'.

Ik weet dat ik meer tafels nodig heb, maar voorlopig ga ik het hier even mee doen. Ik hoop ooit nog wat extra bureaus op het werk te kunnen meenemen zodra er nieuw meubilair komt. Er zijn in ieder geval nog een aantal kantoren die nog aan de beurt moeten komen, dus misschien dat er ooit nog wat uitgebreid kan worden.

Deze week wel weer mooie aanwinsten bijgekocht. Eerder deze week heb ik 91kg Lego gekocht (losse Lego). Hierbij zat meer dan 50kg bij die gewoon helemaal nieuw was. Ik schrok er zelf van, omdat er kasteelpanelen bij zijn uit de jaren 80/90, en er was gewoon helemaal niets aan, helemaal glanzend nieuw, dus wel een leuke ontdekking.

Daarnaast vandaag nog een partij van de jaren 80 opgehaald met 12V treinen erbij. Hierin zit de 7730 en 7740, daarnaast nog de 7822, 7823, 7860 en 2 wissels met bediening. Ik weet nog niet of alles compleet is, maar het ziet er in ieder geval wel goed uit.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 26-08-2017 21:51

amaai da's een mooie aanwinst
ge moet wel echt een beetje geluk hebben ook

gekocht op ebay?
:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

johny_ballzack
active
active
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-07-2017 16:13
Contacteer:

Bericht door johny_ballzack » 27-08-2017 00:02

91kilo? In een keer?? Hoe vind je dat?
Die extra tafels ga je dan wel zeker nodig hebben:-)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2017 00:07

vroeger ook nog 60 kilo gekocht op ebay
+nog wat kleinere van rond de 20 kilo

dat kon dan nog aan schappelijke prijzen
maar tegen dat alles getrieerd en gewassen is
ben er nog niet mee klaar...

het is al lang geleden dat ik nog zoiets gekocht heb...
weet zelfs niet of het nog te vinden is op ebay
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 28-08-2017 21:04

Deze partijen heb ik beide op 2dehands.be gevonden. De 91kg heb ik voor 520EUR gekocht, dus dat vind ik zeer schappelijk. En zeker omdat het allemaal zo goed als nieuw was. De rest heb ik 250EUR voor betaald, dus ook zeker niet te veel voor de treinen die erin zitten.

Ik zoek eigenlijk zo goed als niet op ebay, met name 2dehands en marktplaats. Vroeger wel regelmatig op ebay gezocht, maar toen wou ik per se een 6399 hebben, dus dan bood ik daar regelmatig eens op.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 19-09-2017 20:11

Bij deze nog een nieuwe update van de kelder. Ik heb de treinsporen een beetje verlegd, zodat de sporen nu liggen zoals in bijgevoegde afbeelding.

Afbeelding
http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/L ... ebrick.jpg

Hierbij zijn er 3 aparte lussen waar een trein op kan rijden. Er zijn 2 lussen die in elkaar liggen en eenzijdig met elkaar verbonden zijn. Dit kan niet 2-zijdig omdat de binnenste lus aan de linkerkant hoger zal komen liggen, waardoor ik de ruimte nodig heb om de sporen te laten stijgen en geen wissel meer kan inbouwen. Aan de andere kant zullen bij de binnenlus de 2 wissels ook verdwijnen om ook hier het hoogteverschil te overbruggen.

Daarnaast is er een aparte lus bij de modular street. Deze is eenzijdig verbonden met een spoor dat richting haven en rangeerterrein gaat (en daarbij de 2 lussen kruist). Dit spoor is dubbelzijdig verbonden met de buitenste lus.

Ik heb voor deze opstelling gekozen omdat het spoor richting rangeerterrein niet heel frequent gebruikt wordt, Zo kunnen er 3 treinen onafhankelijk en continu rijden. Ze worden dan wel enkel even stilgelegd om een trein richting rangeerterrein door te laten.

Uiteraard krijgen alle rangeersporen en de haven een stoplicht. Daarnaast wordt het spoor richting rangeerterrein ook van een stoplicht voorzien, dat omgekeerd met de 2 lussen werkt, zodat de treinen tijdelijk stoppen als een andere trein eraan komt over het kruispunt.

Bij de modular street worden 2 spoorwegovergangen voorzien (7866). Ook de andere overgangen waar het spoor de weg kruist, zullen voorzien worden van diezelfde 7866 (automatische slagbomen).

In totaal zullen er dus wel verschillende treinen hier en daar geplaatst kunnen worden, waarbij de goederentreinen met name de verlading zullen innemen, dus in het midden van de tafel.

Rechts van de haven (aan het uiteinde van de tafel), wordt dan de bediening volledig geplaatst. De sporen zijn over de volledige breedte van de tafel gelegd (dus 1,6m), en nemen nagenoeg de hele lengte in, op een halve meter links (waar de modulars gebouwd zijn) en rechts (bediening).

Dit moet ongeveer de langste update zijn die ik hier al geschreven heb, dus laat de opmerkingen en suggesties maar komen, voordat ik de volledige bekabeling ga leggen. Misschien kan ik links en rechts nog wat aanpassen dan.

Thanks!

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten