Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 14:43

Glen schreef:Lego en aanpassen zijn nu eens 2 woorden die goed bij elkaar horen.
Ja, ondertussen is de kraan zo goed als af. Ik heb de kade opgebouwd met technic onderdelen, zoals ergens een muurtje in de stationtopic staat. Nu nog even afwerken en de kraan een finishing touch geven. Dan ga ik beginnen met het volgende projectje, maar ben nog even aan het twijfelen wat het gaat worden, is namelijk nog veel te doen.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 16:58

Ben nog even wat aan het rotzooien met de foto's als thumbs neer te zetten... Vandaar lege post en tijdelijk erg grote foto's...

Update: Na 7 pogingen is het in orde... (zie onderstaande post)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 17:03

Bij deze weer wat nieuwe foto's.

Afbeelding
Overzichtsfoto van de haven zoals hij er nu uitziet.

Afbeelding
Beeld richting kade

Afbeelding
Hier een foto van het muurtje bij de treinrails waar de kraan overheen rijdt.

Afbeelding
Foto van de andere kant. Hier loopt het muurtje door voor 96 studs (dubbel zolang als de andere kant).

Afbeelding
Bij deze de kraan. Gebaseerd op de 7823, maar dan uitgebreid dat hij een spanwijdte heeft die zowel kade, spoor als water (breedte van 2 boten) kan overspannen.

Ter hoogte van de overgang van 4 breed naar 6 breed op de rechtse kade, zal ik waarschijnlijk haaks op de kade de jachthaven gaan installeren. Deze is echter nog in opbouw.

De portier van de haven krijgt nog promotie (groter hok). Hier zal ik een klein gebouw (idee obv set 6540) aan toevoegen.

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 18-02-2015 17:15

Ja lap, nu heb ik ook zin in een haven, maar daar is weer helemaal geen plaats voor.

Erg leutig al die setjes gecombineerd.
Persoonlijk vind ik de overslagkraan 7823 iewat te ver oversteken.
2 boten oversteken is veel.
Langs de andere zijde zou ik kiezen om de linkse poten over de kade te zetten. Dan moeten de vrachtwagen wel over de rails maar is niet onoverkomelijk. Gaat er beter en solider uitzien.
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 17:19

Glen schreef:Ja lap, nu heb ik ook zin in een haven, maar daar is weer helemaal geen plaats voor.

Erg leutig al die setjes gecombineerd.
Persoonlijk vind ik de overslagkraan 7823 iewat te ver oversteken.
2 boten oversteken is veel.
Langs de andere zijde zou ik kiezen om de linkse poten over de kade te zetten. Dan moeten de vrachtwagen wel over de rails maar is niet onoverkomelijk. Gaat er beter en solider uitzien.
Ja, misschien dat ik deze ook nog wat ga inkorten aan de rechterkant. Oorspronkelijk had ik de kraan zelf andersom in de hengsels hangen, waardoor ik (door de cabine) altijd 8 noppen verloor qua verlaadruimte. Links kan ik de poot niet verzetten omdat ik een systeem moet hebben dat de kraan vastzet (zwarte muur). Als ik dit over de kade bouw, heb ik geen doorgang voor vrachtwagens/heftrucks/...

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 18-02-2015 17:31

lukt dat niet met slechts 1 zwarte muur? (kant spoor & water)
Systeempje zoals bij je kraan op rode poten.
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 17:37

Glen schreef:lukt dat niet met slechts 1 zwarte muur? (kant spoor & water)
Systeempje zoals bij je kraan op rode poten.
Dat zou ik eens moeten proberen. Als de kraan aan de rechterkant ingekort wordt, zou ik het misschien kunnen oplossen door een gewichtsblok erop te zetten links. Maar als ik de kraan zo breed houd, gaat die kiepen op het moment dat de machinist met zijn bakske en een container aan de rechterkant hangt, vandaar dat ik die beveiliging erin had gezet.

Als ik de poot links verplaats, is het misschien helemaal niet meer nodig om een extra beveiliging in te zetten.

En er valt me nu wat in. Ik zou eventueel een rail op hoogte kunnen maken voor de linkerkant. Een beetje zoals set 4555.
Afbeelding[/url]

Kortom, mogelijkheden genoeg. Gelukkig is er Lego om het te maken.

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 18-02-2015 17:39

Jep, dat zal het zijn :eek:
Of zelfs langs 2 kanten de hoogte in.
Dan blijft de symmetrie.
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 18-02-2015 17:46

Glen schreef:Jep, dat zal het zijn :eek:
Of zelfs langs 2 kanten de hoogte in.
Dan blijft de symmetrie.
Eerst nog een gebouwtje maken dat erbij past, waar ik de rails op kan bevestigen.

Aan 2 kanten de hoogte in kan niet, want dan krijg ik de cabine niet meer richting het water.

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 18-02-2015 17:55

Niet als je het kraangedeelte laat 'hangen'.
Maar het moet nog mooi blijven ook.

Een gebouw lijkt me niet noodzakelijk. Kunt de rails langs links gewoon op poten zetten.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten