Stoomtreinfestival Maldegem 4-5/05/2019

Hier kan men met alles terecht die buiten de twee bovenste topics valt//Here you can write all other news dat is outside the two upper topics

Brickolator
active
active
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2018 10:29
Contacteer:

Stoomtreinfestival Maldegem 4-5/05/2019

Bericht door Brickolator » 26-11-2018 14:47

Beste Legotreinfanaten,

Naast Lego heb ik nog een 2de hobby. Ik ben ook vrijwilliger bij het Stoomcentrum in Maldegem. Dit is een vereniging die zich bezighoudt met het bewaren, de restauratie en het gebruik van historisch spoorwegmaterieel. Onze thuisbasis is het station van Maldegem. We hebben ook een eigen normaalspoorlijn van 10 km en een kleinere smalspoorlijn van 1,2 km.

Ook in 2019 organiseren we op 4 en 5 mei ons Stoomtreinfestival waarbij we alles uit de kast halen van eigen materiaal. Maar er komen ook stoomlocs op bezoek uit binnen- en buitenland en wie weet zelfs moderne locs van de NMBS … Elk jaar ontvangen we duizenden bezoekers en is het een heel weekend een komen en gaan van stoomtreinen.

Het thema van de volgende editie is ‘Treinen klein en groot’ waarbij we niet alleen de grote treinen aan bod laten komen, maar ook modelbouw, Thomas (van de tekenfilmpjes), Playmobil, … en uiteraard ook Lego.

Enkele mensen hebben al toegezegd dat ze erbij willen zijn met hun Legotreinen, maar als er andere geïnteresseerden zijn, zijn die uiteraard ook nog altijd welkom. Via dit kanaal wil ik jullie de nodige informatie geven en kunnen jullie ook vragen stellen.

Ik zou nog een warme oproep willen doen. Kennen jullie nog mensen die eventueel geïnteresseerd zijn om deel te nemen? Spreek hen dan aan en stuur ze door naar deze pagina of laat het mij weten en dan voeg ik ze toe in de Messengergroep over dit onderwerp.

Hier al een beetje basisinformatie:
- Droge expositieplaats zonder vervuiling met harde, vlakke ondergrond (hoogstwaarschijnlijk in onze werkloods met een mooi zicht op het station)
- BBQ op zaterdagavond

Voor een sfeerbeeld ga je maar eens kijken op YouTube onder Stoomfestval Maldegem 2013 (toen waren er ook Legotreinen 😊 ).

Je vindt ons ook op Facebook onder Stoomcentrum Maldegem.

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

David

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 29-12-2018 18:59

Hallo heren,

Het zal stilaan beginnen tijd worden om te zien wie er wil & kan deelnemen aan dit evenement.
Zoals sommigen onder ons reeds weten, heb ik enkel en alleen MILS modules ter beschikking.
De nieuwe inventaris is reeds opgemaakt, maar moet nog gepubliceerd worden.

@David,

Wat heb jij in de aanbieding staan, zodat we dit eventueel kunnen combineren in één lay-out?
p.s.: Ik ben aanwezig in Tielt op 2 & 3 februari - indien nodig kan daar nog verder afgesproken worden.

Wegens het ontbreken van een forum op de nieuwe BeLUG site :evil:, gelieve ook een oproep te doen via de BeLUG Facebook pagina.
Zelf zit ik niet op Facebook (ik hou er niet van :)).
En zoals je zelf schrijft in je bericht hierboven, best iedereen naar deze locatie leiden om alles verder uit te werken.

Ludo

mdcpj
super special
super special
Berichten: 339
Lid geworden op: 30-11-2009 23:30
Contacteer:

Bericht door mdcpj » 30-12-2018 20:45

Ook ik zou graag willen deelnemen aan dit evenement.

Mvg Danny.
Patje je heb een leuke website.

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 30-12-2018 23:30

Op de editie in 2014 was ik aanwezig, o.a. mijn Big Boy en mijn SD60 hebben er toen rondjes gedraaid op de grote ovaal die we toen hadden. Ik moet nog even checken maar normalitair wil ik wel exposeren dan, heb redelijk wat treinen staan in LEGo (wel alleen Amerikaanse)

https://www.flickr.com/photos/91060327@N07/albums

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 01-01-2019 20:38

barduck schreef:Op de editie in 2014 was ik aanwezig, o.a. mijn Big Boy en mijn SD60 hebben er toen rondjes gedraaid op de grote ovaal die we toen hadden. Ik moet nog even checken maar normalitair wil ik wel exposeren dan, heb redelijk wat treinen staan in LEGo (wel alleen Amerikaanse)

https://www.flickr.com/photos/91060327@N07/albums
Hallo,

Goed om eens iets van je te horen.

Weet dat ik persoonlijk niet meer sta te springen om zo'n grote lay-out als in 2014 neer te poten.
Een deel van mijn sporen zijn in gebruik voor mijn MILS modules, zodat die niet meer ter beschikking staan voor de grote radius.
Weet ook niet of dit zou mogelijk zijn, daar we er ook niet alleen zullen staan als ik de aanvraag hierboven goed lees.

Het zal eerder een héél stuk bescheidener zijn als het aan mij ligt.
Hopelijk zal David binnenkort de berichten hier nog eens lezen, zodat er meer duidelijkheid is betreffende de beschikbare ruimte waarover we kunnen beschikken.

Je treinen zullen zeker welkom zijn, maar dan eerder als statische display, of op een apart recht stuk.
Nu, dat is een zaak voor David hé.

Ludo

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 01-01-2019 20:54

ja, dacht sowieso aan een statische opstelling, al die batterijen opladen is een hele klus. Kan ook iets meer zetten als het niet rijdt denk ik, en rechte sporen om ze op te zetten heb ik (voorlopig) genoeg. Een ruimte van 1m op 2m zou moeten volstaan. Ga trouwens ook naar Wetteren dit jaar alsook naar BMA (waar ik hoop al een eerste begin van station te hebben)

Brickolator
active
active
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2018 10:29
Contacteer:

Bericht door Brickolator » 02-01-2019 13:55

Eerst en vooral de beste wensen aan iedereen met veel Lego- en treinplezier in 2019!
Mijn excuses voor het wat late antwoord. Het zijn drukke feestdagen geweest.
Eventjes al wat meer info. Er zal op het festival al één volledige lay-out van Legotreinen zijn, namelijk die van Nils Wolgast (hij was er ook op Brickmania Antwerpen).
Ik ben even aan het terugkoppelen met de organisatoren om te horen hoeveel ruimte er beschikbaar is voor de lay-out(s) van de BELUG'ers. Van zodra ik daar meer over weet, weten jullie het ook.
Op dit moment heb ik al van volgende personen toezegging om mee te doen:
- Niels Sandra (komt met zijn station van Harelbeke)
- Danny Moorhamer
- Peter Seynhaeve
- Ludo Soete
- Barduck (sorry, ik ken je naam niet)
Heb ik iemand schandelijk over het het hoofd gezien? Laat het mij gerust weten.
Ikzelf kom ook met een drietal treinen (PF) en met een beetje geluk nog een nieuw seinhuis (Britse stijl).
Ik probeer jullie zo snel mogelijk iets te laten weten over de beschikbare ruimte en faciliteiten.

Brickolator
active
active
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2018 10:29
Contacteer:

Bericht door Brickolator » 02-01-2019 13:57

Voor wie hem niet moest kennen, hier een link waar je de lay-out van Nils Wolgast kan zien: https://www.youtube.com/watch?v=XLQqDmB_cIU

Brickolator
active
active
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-10-2018 10:29
Contacteer:

Bericht door Brickolator » 02-01-2019 21:18

Hier al wat meer info. Mensen die hun Legotreinen komen exposeren op het Stoomtreinfestival krijgen het volgende aangeboden:
- Gratis meerijden op de verschillende normaal- en smalspoorstoomtreinen
- 3 drankbonnen per persoon per dag

Wie wil, kan op zaterdagavond deelnemen aan de BBQ voor de leden van het Stoomcentrum aan ledenprijs (ken de prijs niet, maar dat is altijd heel schappelijk).

Wie overnachting nodig heeft, kan terecht in hotel De Warande in Maldegem (ook heel schappelijke prijzen).

En hier nog een kleine sneak preview van ons "nieuwste" speelgoedje in het Stoomcentrum dat op het festival voor de eerste keer zal gebruikt worden: GCI 93948 uit 1913 :-) (officiële communicatie hierover is er pas op 14/01)
http://www.bahnbilder.de/bild/Belgien~W ... -auch.html

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 02-01-2019 21:32

Brickolator schreef: - Barduck (sorry, ik ken je naam niet)
Thienpont Hans
Brickolator schreef:Voor wie hem niet moest kennen, hier een link waar je de lay-out van Nils Wolgast kan zien: https://www.youtube.com/watch?v=XLQqDmB_cIU
Ken die layout, heel vet. Mijn treinen kunnen daar jammer genoeg niet op rijden, ik werk in 8 breed voor loco's en 7 breed voor wagonnen (breedste trein is zelfs 10 breed, ietsie pietsie stomerke)
AfbeeldingAllegheny 2-6-6-6 by Barduck12, on Flickr

Plaats reactie

Terug naar “other news”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten