Samenwerking met Train World in Schaarbeek 2018-19

Belug De Belgische Lego Users Group// News of the Belgium Lego Group
Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 23-10-2018 18:12

jo

als jullie willen kan ik ook gerust wel es mailtje sturen naar GM Lego Benelux. heb zijn mail.

grtz

fabio

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 26-10-2018 19:21

Hallo iedereen,

ik heb vanavond nog eens moeten bellen naar Louis want er zijn een aantal problemen op onze trein layout :

het systeem om met tijdsinterval onze treinen te laten rijden is uitgevallen en er rijden 2 locomotieven niet meer (of haperen tijdens het rijden).
Het ziet er naar uit dat de 9V-motoren het aan het begeven zijn...

Ik ben morgen en overmorgen op Brick Mania Nalinnes en hoop even de tijd te hebben om vlug eens over weer te rijden op zondagvoormiddag.

Ik ga ook nog eens wat mensen van het BeLUG bestuur aanspreken, er is in de eerste maand nog niemand langs geweest...

Groeten,
Pete(r)

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 27-10-2018 12:23

al goed dat het contract in orde is. kost motortjes die op wat trekking incl. verscheping rond 40 a 45 eur. communiceer dat maar al indien nodig.

zouden de treinen kunnen blijven rijden zijn zonder stoppen, wanneer het systeem is uitgevallen? of kan dat niet?

in elk geval. we kunnen het oplossen denk ik, maar het museum zal mogen betalen.

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 27-10-2018 12:26

kunnen we geen motortjes opsturen naar Louis? hij kan ze gerust wel monteren. zo moeilijk is dat nu ook niet. buffer er af.. da kan hij wel he. niet?

vraag is, bestellen we motortjes of hoe doen we dit?

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 28-10-2018 07:37

Fabio Verplancke schreef:al goed dat het contract in orde is. kost motortjes die op wat trekking incl. verscheping rond 40 a 45 eur. communiceer dat maar al indien nodig.

zouden de treinen kunnen blijven rijden zijn zonder stoppen, wanneer het systeem is uitgevallen? of kan dat niet?

in elk geval. we kunnen het oplossen denk ik, maar het museum zal mogen betalen.
Hallo Fabio,

ik ga toch eerst eens langsgaan in Train World om de situatie te gaan bekijken, want het is lastig om te oordelen enkel en alleen op basis van een telefoongesprek met Louis...

Ik hou jullie op de hoogte :-)

Grt,
Pete(r)

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 28-10-2018 10:31

uiteraard. eerst eens gaan kijken. nu had ik wel verwacht dat er motoren gingen sneuvelen ; p dat wisten we allemaal wel.

komt wel goed.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 28-10-2018 21:15

Hallo iedereen,

deze morgen ben ik vlug eens tot bij onze trein lay out geweest in Train World.
Alles blijkt nog te werken, behalve dat de witte diesellocomotief van Danny geen wagonnetjes meer kan trekken op het spoorbaantje van Rob. Waarschijnlijk is één van de 2 9V-motoren het aan het begeven.
Ik heb de bruine wagonnetjes afgekoppeld en nu rijdt hij wel vlot heen en weer.
Ik heb ook gemerkt dat de sporen zeer vuil zijn, dus het contact met de wielen is niet meer optimaal.
ik ga komende zondag 3 november eens tot in Train World om de sporen eens te gaan kuisen, hopelijk lopen onze treinen dan weer wat vlotter.

Ik heb nog kunnen spreken met een personeelslid en die zei dat er gisteren (zaterdag) ruim 700 bezoekers waren. Het is duidelijk dat de Herfstvakantie begonnen is, en met het koude weer komen heel veel gezinnen met kinderen op bezoek. Deze morgen om 10u00 stond er ook al een grote rij wachtenden aan het loket.

Groeten,
Pete(r)

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 29-10-2018 19:21

peterseynhaeve schreef:Hallo iedereen,

deze morgen ben ik vlug eens tot bij onze trein lay out geweest in Train World.
Alles blijkt nog te werken, behalve dat de witte diesellocomotief van Danny geen wagonnetjes meer kan trekken op het spoorbaantje van Rob. Waarschijnlijk is één van de 2 9V-motoren het aan het begeven.
Ik heb de bruine wagonnetjes afgekoppeld en nu rijdt hij wel vlot heen en weer.
Ik heb ook gemerkt dat de sporen zeer vuil zijn, dus het contact met de wielen is niet meer optimaal.
ik ga komende zondag 3 november eens tot in Train World om de sporen eens te gaan kuisen, hopelijk lopen onze treinen dan weer wat vlotter.

Ik heb nog kunnen spreken met een personeelslid en die zei dat er gisteren (zaterdag) ruim 700 bezoekers waren. Het is duidelijk dat de Herfstvakantie begonnen is, en met het koude weer komen heel veel gezinnen met kinderen op bezoek. Deze morgen om 10u00 stond er ook al een grote rij wachtenden aan het loket.

Groeten,
Pete(r)
Hallo Peter,
hoe ga je de sporen reinigen?
denk dat Isopropanol Alcohol de beste methode is.
  • Is niet schadelijk voor de gezondheid.
    Is vluchtig, dus verdampt vlug.
    Ben bijna zeker dat het ook onschadelijk is voor de sporen.[/list:u]

    Merk dat de afspanning er nu toch een stuk beter uitziet dan de nadars die er eerst stonden.
    Men kan er wel makkelijk onder, maar daarvoor werd er ook gevraagd om permanentie te hebben op de stand.

    Ludo

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 29-10-2018 20:05

ludo schreef:
peterseynhaeve schreef:Hallo iedereen,

deze morgen ben ik vlug eens tot bij onze trein lay out geweest in Train World.
Alles blijkt nog te werken, behalve dat de witte diesellocomotief van Danny geen wagonnetjes meer kan trekken op het spoorbaantje van Rob. Waarschijnlijk is één van de 2 9V-motoren het aan het begeven.
Ik heb de bruine wagonnetjes afgekoppeld en nu rijdt hij wel vlot heen en weer.
Ik heb ook gemerkt dat de sporen zeer vuil zijn, dus het contact met de wielen is niet meer optimaal.
ik ga komende zondag 3 november eens tot in Train World om de sporen eens te gaan kuisen, hopelijk lopen onze treinen dan weer wat vlotter.

Ik heb nog kunnen spreken met een personeelslid en die zei dat er gisteren (zaterdag) ruim 700 bezoekers waren. Het is duidelijk dat de Herfstvakantie begonnen is, en met het koude weer komen heel veel gezinnen met kinderen op bezoek. Deze morgen om 10u00 stond er ook al een grote rij wachtenden aan het loket.

Groeten,
Pete(r)
Hallo Peter,
hoe ga je de sporen reinigen?
denk dat Isopropanol Alcohol de beste methode is.
  • Is niet schadelijk voor de gezondheid.
    Is vluchtig, dus verdampt vlug.
    Ben bijna zeker dat het ook onschadelijk is voor de sporen.[/list:u]

    Merk dat de afspanning er nu toch een stuk beter uitziet dan de nadars die er eerst stonden.
    Men kan er wel makkelijk onder, maar daarvoor werd er ook gevraagd om permanentie te hebben op de stand.

    Ludo
Hallo Ludo,
waar kan je dienen alcohol dan het best aankopen, Bij de apotheker of doe-het-zelf-zaak?

Grt,
Pete(r)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23219
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 29-10-2018 23:47

ik kuis dat met ontsmettingsalcohol en watten
heeft tot nu toe het beste resultaat op mijn layout...

beiden te krijgen in apotheek...

:smile:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “BeLug News ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten