Samenwerking met Train World in Schaarbeek 2018-19

Belug De Belgische Lego Users Group// News of the Belgium Lego Group
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 14-08-2018 10:41

7 augustus 2018 9:57

Beste Allemaal,

Eerst en vooral mijn dank voor jullie bereidwilligheid om samen te werken tijdens LEGO@Train World van 1 oktober 2018 tot en met 31 januari 2019.

Ter informatie, ik ben er even tussenuit van 11/08 tot en met 19/08. Vanaf 20 augustus ben ik terug beschikbaar en ontvang jullie graag hier allemaal samen in Train World om kennis te maken en de mogelijkheden en praktische organisatie verder te bespreken.

Ik lees dat jullie een Doodle plannen om het bezoek aan Train World te organiseren. Misschien mag ik al enkele data suggereren die voor mij zeker passen:

22, 23, 24, 29 en 31 augustus.

IK kijk uit naar onze eerste ontmoeting en verdere samenwerking!

Met vriendelijke groeten - Bien à vous - Kind regards - Mit Freundlichen Grüssen



Pieter Jonckers

Director



Logos signature mail



Train World

Prinses Elisabethplein 5 | BE-1030 Schaarbeek
Place Princesse Elisabeth 5 | BE-1030 Schaerbeek



W trainworld.be
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 14-08-2018 10:42

7 augustus 2018 12:46

Halo Pieter,

ik ben nog met verlof tot komende vrijdag.
Vanaf zaterdag zal ik de Doodle opstarten.

Vriendelijke groeten,
Peter
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 14-08-2018 10:43

13 augustus 2018 20:42

Hallo iedereen,

zoals beloofd geef ik jullie de link door van de Doodle om een datum af te spreken waarop we voor de eerste keer kunnen samenkomen in TrainWorld in Schaarbeek :
https://doodle.com/poll/aypg3v3494cr6xhg

Hierop kan iedereen zijn voorkeurdatum opgeven (je kan zoweel ja als nee aanduiden op de verschillende data die aangegeven zijn.

Komende woensdag 15 augustus kom ik in ieder geval al eens op prospectie kwestie van het museum eens te leren kennen...

Groeten,
Pete(r)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 14-08-2018 17:53

Op 14 augustus 2018 om 16:13 schreef Tom De Bruyker <tom.debruyker@skynet.be>:

Hoi,

Ik heb daarnet een leuk (kort) gesprek gehad met Maureen Rutsaert, medewerkster van LEGO Benelux die betrokken is bij de LEGO medewerking aan TrainWorld.

Ze moesten high resolution logo’s hebben voor de affiche tegen 17u … ’t was effe spannend …

Hoedanook, zij zou graag een kort overzichtje ontvangen van wat BeLUG voor TrainWorld gaat doen.

Peter en/of Matthieu, zouden jullie zoiets voor haar kunnen samen stellen en dan opsturen naar ..............


Groeten


Tom
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 14-08-2018 17:55

14 augustus 2018 17:23

Hallo Tom en Matthieu,

we gaan morgenvoormiddag al een eerste informele bijeenkomst houden in het museum zelf met Patje, Ludo en Louis.
De verantwoordelijke Pieter is deze week met verlof, dus ga ik pas vanaf 20 augustus iets van hem horen.
Het doel van onze bijeenkomst morgen is al eens een eerste voorstel op papier te zetten.
Een idee van mezelf is om een layout in M-vorm te plaatsen waar de bovenkant zal gevuld worden met het treinstation van Treignes en dan op de 2 buitenste korte zijden 2 kleinere stationnetjes en op de middenste korte zijde van de M-vorm een aantal opstelsporen met een havenkade.

Morgen gaan we daarover wat brainstormen, ik heb nog geen idee wat LEGO Benelux zelf zou kunnen of willen leveren. Wij hebben in principe genoeg meters 9V-sporen om die layout te vullen, dus basisplaten en wat CREATOR sets (huizen of zo) zouden welkom zijn ;-)

ik maak morgenavond in ieder geval al een verslag van onze bijeenkomst en patje heeft ook een topic geopend op zijn treinenforum.

Groeten,
Peter
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 15-08-2018 00:28

Hallo allen
Ik heb nu pas de melding gekregen.
Boeiend nieuws. Zat al tydje op zoiets te broeden maar wist niet goed wie of wat aanspreken.
Jullie zyn al goed bezig. Ik hoor het dan wel eens het verder gaat.
Im sta met Yorben en Ludo in Eeklo ook dus ik kan wel iets voorzien vzn nmbs materiaal maar niet alles uiteraard.
Hoor het wel dan

Fabio

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 15-08-2018 19:25

Fabio Verplancke schreef:Hallo allen
Ik heb nu pas de melding gekregen.
Boeiend nieuws. Zat al tydje op zoiets te broeden maar wist niet goed wie of wat aanspreken.
Jullie zyn al goed bezig. Ik hoor het dan wel eens het verder gaat.
Im sta met Yorben en Ludo in Eeklo ook dus ik kan wel iets voorzien vzn nmbs materiaal maar niet alles uiteraard.
Hoor het wel dan

Fabio
Hallo Fabio,

dit is een BeLUG activiteit in samenwerking met TrainWorld en LEGO Benelux. Dus best meteen even het BeLUG lidgeld betalen en dan kan je zonder problemen meedoen (is i.v.m. verzekering en volledig terugbetaling van alle kosten).

Groeten,
Pete(r)

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 15-08-2018 20:54

Hallo iedereen,

ik heb dan toch het tekenprogramma Blue Bricks kunnen downloaden en ben begonnen aan een simpele layout in L-vorm van 7meter lang op 5 meter breed.

Morgen (donderdag 16 augustus) kan ik de ganse voormiddag bouwen ;-)

Groeten,
Pete(r)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 15-08-2018 20:57

15 augustus 2018 19:17

Hallo iedereen,

vandaag hebben we voor de eerste keer het museum bezocht en het was zeer de moeite !

We hebben ook wat kunnen brainstormen onder ons vieren : Patje, Ludo, Louis en Peter.
Volgende zaken kwamen aan bod en er blijken vooral nog heel wat vragen onbeantwoord :

1) Peter heeft een voorstelplan getekend in een M-vorm : vraag is of wij dit opgevuld krijgen met slechts 6 medewerkers. Ludo en Patje verkiezen een kleine(re) maar goed opgevulde layout in U-vorm of L-vorm (--> dit scheelt ook in het aantal basisplaten die we moeten leggen).

2) We verkiezen met 9Volt-sporen te werken, daarvan kunnen er genoeg geleverd worden door Peter, Ludo en Rob (rails van Peter en Ludo zijn gemerkt met letters en kleurstippen dus makkelijk terug te brengen bij de eigenaars).

3) Louis wil zeker en vast (net zoals de andere medewerkers) dat de tafels perfect plat staan zodat er minder risico is op ontsporingen en bijhorende crashen. Louis wil en kan ook 5 dagen per week aanwezig zijn om zijn eigen treinen te bedienen.

4) We willen graag aan LEGO Benelux vragen om ons te helpen met het leveren van basisplaten, stratenplaten en eventueel CREATOR huizen om onze stad mee op te bouwen. Hoe snel kunnen zij het materiaal leveren? We kunnen ook geen weken meer wachten met bouwen. Er zijn genoeg basisplaten ter beschikking via Peter en de BeLUG voorraad.

5) Ludo wil het station van Treignes leveren dat als hoofdstation zal dienen.

TE DOEN :

1) Er zou een plan moeten uitgetekend worden waarop de treinsporen te zien zijn, alsook de plaatsen die moeten opgevuld worden met huizen voor onze stad. Dat kan het beste met het programma Blue Brick, wie kan en wil dit doen?

2) Peter neemt zo vlug mogelijk contact met Pieter om een afspraak te maken voor onze volgende bijeenkomst. Ook moet er afgestemd worden wat we zullen vragen aan LEGO Benelux.

3) Peter maakt een excell-lijst met de zaken die door elk van ons kan geleverd worden. Op de volgende bijeenkomst spreken we dan af wat er zal geleverd worden door elke medewerker.

4) Patje en Peter spreken onderling af hoe zij een aantal huizen voor de stad gaan bouwen.


BENODIGDE BASISPLATEN 32x32:

L-vorm = 296

U-vorm = 368

M-vorm = 440

--> daarvan moeten de oppervlakte van de gebouwen afgetrokken worden, die kunnen we enkel precies berekenen na het uittekenen van het plan...

VOLGENDE BIJEENKOMST :

wordt via prive mail bekend gemaakt.
aan personen die meewerken.

We beseffen dat het een zeer moeilijke opdracht zal worden om een mooi afgewerkte layout te maken, dus het enige wat we kunnen doen is bouwen, bouwen, en nog eens bouwen ;-)

Opmerkingen, aanvullingen en vragen zijn welkom!

Groeten en nu alvast dikke merci voor jullie medewerking,
Peter
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 20-08-2018 21:11

17 augustus 2018 16:24

Hallo patje en Ludo,

ik heb afgelopen 2 dagen eens een vlugge inventaris gemaakt (in de vorm van een Excell-bestand) van hetgeen ik reeds liggen heb op voorraad. Maak de foto's gerust wat groter om mijn MOC's te bekijken ;-)

Het was reeds jaren een idee van mij om dat te doen voor het meewerken aan gezamelijke layouts. Zo weet een coördinator wat hij ter beschikking heeft van wie.
Je kan die lijst nog verder aanvullen met o.a. oppervlakte in noppen, electriciteit of niet, enz...

Jullie hebben dan al een beetje een idee wat ik kan leveren, wel zijn de basisplaten nog niet ingevuld. Die moet ik nog natellen, maar ik hoop dat LEGO Benelux die kan bezorgen ofwel de BeLUG-voorraad.

Ik probeer vanavond laat nog een eerste Blue Bricks layout door te sturen zodat jullie jullie gedacht eens kunnen zeggen.

Ik start morgenavond en vanaf maandagavond met de bouw van een (klein dorpskerkje) en wat gebouwen die op een stationspleintje zouden kunnen passen.

Morgen ben ik niet thuis en zondag ben ik de ganse dag van dienst in het Begijnhof, maar heb daar internetverbinding.

Groeten,
Pete(r)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “BeLug News ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten