Samenwerking met Train World in Schaarbeek 2018-19

Belug De Belgische Lego Users Group// News of the Belgium Lego Group
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 21-09-2018 09:43

oke pete

stand van zaken bij mij
Afbeelding

(klik op link hieronder voor groter beeld)

http://www.brickshelf.com/gallery/patje ... 092150.jpg

de huizen staan hier van de straat, komen eigenlijk tot tegen voetpad

momenteel staan er vier blokken van 2 huizen per blok
+
2 grote gebouwen...

en er zijn nog 2 blokken van 2 huizen in aanbouw

opdate volgt..
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 21-09-2018 20:04

21 september 2018 18:18

Peter,

Wat komt er in die rode kruisen te staan?

Ludo :-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

mdcpj
super special
super special
Berichten: 339
Lid geworden op: 30-11-2009 23:30
Contacteer:

Bericht door mdcpj » 21-09-2018 20:24

Dat ziet er al goed uit heren top. We zijn goed op weg. Mijn tweede 7858 is bijna klaar later foto's. Dus 1 rijden of tweede rijden of 1 rijden en tweede staat stil. Dus er kunnen BE wagons aangekoppeld worden. we horen het wel heren hoe of wa.


Mvg Danny. :eek: :eek:
Patje je heb een leuke website.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Re: verzekering - contract

Bericht door peterseynhaeve » 21-09-2018 20:36

Fabio Verplancke schreef:jo Peter

er is in de vergadering gesproken van verzekering etc van de stukken. wordt er een soort register opgemaakt met foto's van de geleverde stukken etc en een contract rond de precieze verzekeringscondities? kwestie in het geval dat er iets gebeurt, schade is of dergelijke dat het duidelijk is afgesproken in hoeverre alles is verzekerd. ik alleen met mijn treintjes zit al aan kleine 1000 eur. aan materiaal en effectieve waarde. dus ik vermoed dat jullie zeker evenveel hebben.

grtz

fabio
Hallo Fabio,

er is bij de uitnodigingsmail van BeLUG uitdrukkelijk meegedeeld geweest dat Train World alles zal verzekeren tegen diefstal en/of schade. Zij voorzien daarvoor ook stewards om de boel in de gaten te houden. ook wordt er gevraagd dat wij zelf nu en dan (bijvoorbeeld één dag per maand) eens aanwezig zouden kunnen zijn tijdens de weekends.

Voor de precieze waarde is het van groot belang dat je alle MOC's die je aanlevert zelf fotografeert.
Ik ga net na de opbouw ook zelf nog foto's nemen van alles wat op de lay-out komt te staan. Zo hebben we bewijzen als er iets zou verdwijnen.

Het spreekt voor zich dat je zeker nooit jouw duurste (of meest zeldzame) stukken niet moet plaatsen hee. Dat doe ik zelf trouwens ook nooit.
Er is nooit 100% zekerheid dat er nooit iets verdwijnt of beschadigd raakt, je stelt altijd tentoon op eigen verantwoordelijkheid ;-)

We gaan daar zeker met de opbouw ook nog over spreken met Matthieu van BeLUG en Pieter van Train World.

Hopelijk ben je nu wat beter geïnformeerd.
Maar mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden.

groeten,
Pete(r)

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 21-09-2018 20:39

patje schreef:21 september 2018 18:18

Peter,

Wat komt er in die rode kruisen te staan?

Ludo :-o
Hallo Ludo,

dat was een foutje van mij tijdens het uittekenen. Ik had namelijk 2 standaard CREATOR huizen genomen uit de TOWN pack van Blue Bricks en ze op de laag "sporen" geplaatst. Zo waren die niet zichtbaar in de andere lagen.

Ondertussen heb ik naar jou en Patje de lichtjes aangepaste versie 4.1 gemaild.
Groeten,
Pete(r)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 21-09-2018 21:09

21 september 2018 20:49


Hallo Patje,

in bijlage de printscreen van de lichtjes aangepaste lay-out voor op uw forum te plaatsen.

Ondertussen zal ik het komend weekend gebruiken om zoveel mogelijk verder te bouwen aan mijn dorpskerkje (anderhalve bouwplaat).
Ook zal ik zoveel mogelijk materiaal verzamelen om ter plaatse onze lay-out af te werken (bomen, bloemen, struiken, straatmeubilair, bloembakjes, de stadsvijver en de tuinen voor mijn villawijk).

Groeten,
Pete(r)

(klikken op plan voor groter beeld)
v4.1

Afbeelding
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 21-09-2018 21:12

21 september 2018 20:27

Hallo Ludo en Patje,

in bijlage een licht aangepaste versie waar we de stadsdelen van kant hebben gewisseld na de opmerkingen van Patje.

Ludo : voorzie jij een soort van stationsplein of moet ik dat voorzien (een beetje zoals die standaard voorzien was in de oude BeLTC lay-out ?

Groeten,
Pete(r)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Lego treinen
beginner
beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-09-2018 19:30
Contacteer:

Bericht door Lego treinen » 22-09-2018 09:19

Zo mannen,

Ik kan nu ook alles zien, lezen & plaatsen.

Gr, Rob :eek:

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 22-09-2018 11:21

Welkom op ons forum Rob !

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Re: verzekering - contract

Bericht door Fabio Verplancke » 22-09-2018 11:41

peterseynhaeve schreef:
Fabio Verplancke schreef:jo Peter

er is in de vergadering gesproken van verzekering etc van de stukken. wordt er een soort register opgemaakt met foto's van de geleverde stukken etc en een contract rond de precieze verzekeringscondities? kwestie in het geval dat er iets gebeurt, schade is of dergelijke dat het duidelijk is afgesproken in hoeverre alles is verzekerd. ik alleen met mijn treintjes zit al aan kleine 1000 eur. aan materiaal en effectieve waarde. dus ik vermoed dat jullie zeker evenveel hebben.

grtz

fabio


Hallo Fabio,

er is bij de uitnodigingsmail van BeLUG uitdrukkelijk meegedeeld geweest dat Train World alles zal verzekeren tegen diefstal en/of schade. Zij voorzien daarvoor ook stewards om de boel in de gaten te houden. ook wordt er gevraagd dat wij zelf nu en dan (bijvoorbeeld één dag per maand) eens aanwezig zouden kunnen zijn tijdens de weekends.

Voor de precieze waarde is het van groot belang dat je alle MOC's die je aanlevert zelf fotografeert.
Ik ga net na de opbouw ook zelf nog foto's nemen van alles wat op de lay-out komt te staan. Zo hebben we bewijzen als er iets zou verdwijnen.

Het spreekt voor zich dat je zeker nooit jouw duurste (of meest zeldzame) stukken niet moet plaatsen hee. Dat doe ik zelf trouwens ook nooit.
Er is nooit 100% zekerheid dat er nooit iets verdwijnt of beschadigd raakt, je stelt altijd tentoon op eigen verantwoordelijkheid ;-)

We gaan daar zeker met de opbouw ook nog over spreken met Matthieu van BeLUG en Pieter van Train World.

Hopelijk ben je nu wat beter geïnformeerd.
Maar mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden.

groeten,
Pete(r)
tks Pete vr de uitleg. jammer dat ik niet by opbouw kan zyn. om te helpen en vr praktische zaken. ivm de treinen; aangezien het een nmbs museum is heb ik, en zal ook vr Ludo en Danny zo zyn, onze mooiste nmbs treinen ter beschikking gesteld. dat is ons levenswerk, mijn hart en ziel zit daar in. die brossel is bv iets waar mijn pa jaren in heeft gewerkt. maw. vr my zyn het mijn duurste en mooiste omdat die daar nu eenmaal passen.
kan je dit aub ook duidelijk maken aan de curators?
ik zal ook nog een google drive link posten met detailfoto s . als er iets afbreekt kan je het repareren. in elk geval zyn Ludo en Danny de mannen die mn treins kunnen fixen. zy kennen ze. 😉 en mogen er aankomen.
nu begryp je ook denk ik wel mijn andere vragen en opmerkingen vn deze week. voor my is dit wel zeer speciaal. ik ben opgegroeid op t arsenaal in gentbrugge tussen de buffers...

Gesloten

Terug naar “BeLug News ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten