Pagina 1 van 1

Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1

Geplaatst: 30-10-2021 11:19
door patje
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1

zeer mooie baan met veel details en de werking van de treinen..
in de jaren 60

in deze film: rangeren van wagons....

https://youtu.be/MjxMcpLOdvw

je kan er zeer mooie gedeeltes van landschappen gebruiken voor eigen lego layout...

Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 2

Geplaatst: 30-10-2021 12:00
door patje
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 2

https://youtu.be/nPIuvRvzbWQ

In het tweede deel over goederenvervoer per spoor met een fabriekslocomotief, het stukgoed expresvervoer en bloktreinen die in de jaren zestig gangbaar waren.
Alle voertuigen zijn verouderd behalve de fabriekslocomotief, alle locomotieven hebben een sounddecoder van ESU en D&H, de BR57

Re: Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1

Geplaatst: 30-10-2021 13:58
door peterseynhaeve
Prachtig gefilmd, let ook eens op de mooie achtergrond gelijmd tegen de muren.

Grt,
Pete(r)

Bahnverkehr in den 60er Jahren

Geplaatst: 30-10-2021 17:13
door patje
Bahnverkehr in den 60er Jahren

zelfde layout maar passagiers en goederen treinen

https://youtu.be/FzpHbPV0ma4

In deze video de Deutsche Bundesbahn in de jaren 60 .
Met: Roco VT98, Roco BR24, Brawa V36, Fleischmann BR86 en Weinert V65

Ein Tag auf der Nebenbahn- Am Mittag

Geplaatst: 30-10-2021 17:59
door patje
Ein Tag auf der Nebenbahn- Am Mittag

https://youtu.be/jawHKz-0h_4

Re: Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1

Geplaatst: 30-10-2021 18:02
door patje
In de vroege avond moet er een treinrit van Rodach naar Talbach en terug, een V65 neemt het over. Dan kruisen nog twee reizigerstreinen in Talbach en later op de avond wordt Ng in Rodach verwacht. Aan het eind van de dag komt er een passagierstrein aan in Rodach, ook de trein stopt hier.
In de hoofdrollen:
Weinert V65
2x Roco BR24
Lenz Köf II
ESU V160
Roco V160 Lollo

https://youtu.be/tRZ7lzY376A

Wendezüge in den 60er Jahren- Teil 3

Geplaatst: 30-10-2021 20:53
door patje
Wendezüge in den 60er Jahren- Teil 3

https://youtu.be/YgkhRpquLwo

Aan het begin van de jaren 50 schafte de DB zich 26,4 m lange passagiersrijtuigen aan. De wagons hadden niet alleen deuren aan de uiteinden van de wagons, maar ook in het midden van de wagons, dus de wagons hadden ook de naam “Miteleinstiegwagen” (middelste instapwagen).
Sommige rijtuigen zijn ook omgebouwd tot stuurrijtuigen, zodat de locomotieven ook direct konden worden bestuurd en de stoomlocomotief indirect.
Later aan het eind van de jaren 50 werden de zilverstukken toegevoegd, de eerste zilverstukken waren groen, later werd de kleur weggelaten en werd het typische pauwenoogpatroon op de zijwanden aangebracht.
De auto's in de video zijn voorzien van ESU lichtstrips inclusief decoder en energiebuffer, het licht is flikkervrij, in het filmpje pulseert het licht iets wat de camera veroorzaakt.

Wendezüge in den 60er Jahren-Teil 2

Geplaatst: 30-10-2021 21:03
door patje
Wendezüge in den 60er Jahren-Teil 2

https://youtu.be/8VWCKLUC7hA

In tijdperk III waren er veel pogingen met trek-duwtreinen, waarvan vele voornamelijk op zijlijnen.
Men begon met diesellocomotieven zoals de V36 en V80, maar er werden ook stoomlocomotieven ingezet, zoals de BR78 en ook de BR64. Hij werd bestuurd met commandowagens, zoals omgebouwde donderbussen en ook met echte stuurwagens zoals VS145 en VB147. De diesellocomotieven werden indirect en direct bestuurd, de stoomlocomotieven aanvankelijk alleen indirect met een belleiding, d.w.z. er was een tweede man op de locomotief nodig om de commando's vanuit de commandowagen uit te voeren.
Er waren veel kleurrijke treinen onderweg, wat het onderwerp voor de modelbaan gevarieerd maakt.
Alle treinen die in de video te zien zijn, reden echt zo, er is veel fotobewijs voor, alleen voor de BR64 is er nauwelijks informatie en nauwelijks foto's, maar zoals hier te zien is, had een duw-trektrein met de BR64 er zo kunnen uitzien.