Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1
zeer mooie baan met veel details en de werking van de treinen..
in de jaren 60
in deze film: rangeren van wagons....
https://youtu.be/MjxMcpLOdvw
je kan er zeer mooie gedeeltes van landschappen gebruiken voor eigen lego layout...
zeer mooie baan met veel details en de werking van de treinen..
in de jaren 60
in deze film: rangeren van wagons....
https://youtu.be/MjxMcpLOdvw
je kan er zeer mooie gedeeltes van landschappen gebruiken voor eigen lego layout...
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 2
Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 2
https://youtu.be/nPIuvRvzbWQ
In het tweede deel over goederenvervoer per spoor met een fabriekslocomotief, het stukgoed expresvervoer en bloktreinen die in de jaren zestig gangbaar waren.
Alle voertuigen zijn verouderd behalve de fabriekslocomotief, alle locomotieven hebben een sounddecoder van ESU en D&H, de BR57
https://youtu.be/nPIuvRvzbWQ
In het tweede deel over goederenvervoer per spoor met een fabriekslocomotief, het stukgoed expresvervoer en bloktreinen die in de jaren zestig gangbaar waren.
Alle voertuigen zijn verouderd behalve de fabriekslocomotief, alle locomotieven hebben een sounddecoder van ESU en D&H, de BR57
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
-
- super elite
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
- Contacteer:
Re: Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1
Prachtig gefilmd, let ook eens op de mooie achtergrond gelijmd tegen de muren.
Grt,
Pete(r)
Grt,
Pete(r)
Bahnverkehr in den 60er Jahren
Bahnverkehr in den 60er Jahren
zelfde layout maar passagiers en goederen treinen
https://youtu.be/FzpHbPV0ma4
In deze video de Deutsche Bundesbahn in de jaren 60 .
Met: Roco VT98, Roco BR24, Brawa V36, Fleischmann BR86 en Weinert V65
zelfde layout maar passagiers en goederen treinen
https://youtu.be/FzpHbPV0ma4
In deze video de Deutsche Bundesbahn in de jaren 60 .
Met: Roco VT98, Roco BR24, Brawa V36, Fleischmann BR86 en Weinert V65
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Ein Tag auf der Nebenbahn- Am Mittag
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Re: Bahnverkehr in den 60er Jahren - Güter für die Bahn Teil 1
In de vroege avond moet er een treinrit van Rodach naar Talbach en terug, een V65 neemt het over. Dan kruisen nog twee reizigerstreinen in Talbach en later op de avond wordt Ng in Rodach verwacht. Aan het eind van de dag komt er een passagierstrein aan in Rodach, ook de trein stopt hier.
In de hoofdrollen:
Weinert V65
2x Roco BR24
Lenz Köf II
ESU V160
Roco V160 Lollo
https://youtu.be/tRZ7lzY376A
In de hoofdrollen:
Weinert V65
2x Roco BR24
Lenz Köf II
ESU V160
Roco V160 Lollo
https://youtu.be/tRZ7lzY376A
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Wendezüge in den 60er Jahren- Teil 3
Wendezüge in den 60er Jahren- Teil 3
https://youtu.be/YgkhRpquLwo
Aan het begin van de jaren 50 schafte de DB zich 26,4 m lange passagiersrijtuigen aan. De wagons hadden niet alleen deuren aan de uiteinden van de wagons, maar ook in het midden van de wagons, dus de wagons hadden ook de naam “Miteleinstiegwagen” (middelste instapwagen).
Sommige rijtuigen zijn ook omgebouwd tot stuurrijtuigen, zodat de locomotieven ook direct konden worden bestuurd en de stoomlocomotief indirect.
Later aan het eind van de jaren 50 werden de zilverstukken toegevoegd, de eerste zilverstukken waren groen, later werd de kleur weggelaten en werd het typische pauwenoogpatroon op de zijwanden aangebracht.
De auto's in de video zijn voorzien van ESU lichtstrips inclusief decoder en energiebuffer, het licht is flikkervrij, in het filmpje pulseert het licht iets wat de camera veroorzaakt.
https://youtu.be/YgkhRpquLwo
Aan het begin van de jaren 50 schafte de DB zich 26,4 m lange passagiersrijtuigen aan. De wagons hadden niet alleen deuren aan de uiteinden van de wagons, maar ook in het midden van de wagons, dus de wagons hadden ook de naam “Miteleinstiegwagen” (middelste instapwagen).
Sommige rijtuigen zijn ook omgebouwd tot stuurrijtuigen, zodat de locomotieven ook direct konden worden bestuurd en de stoomlocomotief indirect.
Later aan het eind van de jaren 50 werden de zilverstukken toegevoegd, de eerste zilverstukken waren groen, later werd de kleur weggelaten en werd het typische pauwenoogpatroon op de zijwanden aangebracht.
De auto's in de video zijn voorzien van ESU lichtstrips inclusief decoder en energiebuffer, het licht is flikkervrij, in het filmpje pulseert het licht iets wat de camera veroorzaakt.
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Wendezüge in den 60er Jahren-Teil 2
Wendezüge in den 60er Jahren-Teil 2
https://youtu.be/8VWCKLUC7hA
In tijdperk III waren er veel pogingen met trek-duwtreinen, waarvan vele voornamelijk op zijlijnen.
Men begon met diesellocomotieven zoals de V36 en V80, maar er werden ook stoomlocomotieven ingezet, zoals de BR78 en ook de BR64. Hij werd bestuurd met commandowagens, zoals omgebouwde donderbussen en ook met echte stuurwagens zoals VS145 en VB147. De diesellocomotieven werden indirect en direct bestuurd, de stoomlocomotieven aanvankelijk alleen indirect met een belleiding, d.w.z. er was een tweede man op de locomotief nodig om de commando's vanuit de commandowagen uit te voeren.
Er waren veel kleurrijke treinen onderweg, wat het onderwerp voor de modelbaan gevarieerd maakt.
Alle treinen die in de video te zien zijn, reden echt zo, er is veel fotobewijs voor, alleen voor de BR64 is er nauwelijks informatie en nauwelijks foto's, maar zoals hier te zien is, had een duw-trektrein met de BR64 er zo kunnen uitzien.
https://youtu.be/8VWCKLUC7hA
In tijdperk III waren er veel pogingen met trek-duwtreinen, waarvan vele voornamelijk op zijlijnen.
Men begon met diesellocomotieven zoals de V36 en V80, maar er werden ook stoomlocomotieven ingezet, zoals de BR78 en ook de BR64. Hij werd bestuurd met commandowagens, zoals omgebouwde donderbussen en ook met echte stuurwagens zoals VS145 en VB147. De diesellocomotieven werden indirect en direct bestuurd, de stoomlocomotieven aanvankelijk alleen indirect met een belleiding, d.w.z. er was een tweede man op de locomotief nodig om de commando's vanuit de commandowagen uit te voeren.
Er waren veel kleurrijke treinen onderweg, wat het onderwerp voor de modelbaan gevarieerd maakt.
Alle treinen die in de video te zien zijn, reden echt zo, er is veel fotobewijs voor, alleen voor de BR64 is er nauwelijks informatie en nauwelijks foto's, maar zoals hier te zien is, had een duw-trektrein met de BR64 er zo kunnen uitzien.
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten