Vandaag en gisteren mijn éérste MILS modules voorzien van bedrading en straatverlichting.
Ik gebruik dezelfde connectoren als je hier kan zien:
https://www.flickr.com/photos/ztp/33521 ... otostream/
De connectoren zijn in het center van de module geplaatst onder de staat, past net.
Zo heb ik momenteel 2 rechte City straten ervan voorzien en 3 'landelijke' modules met beek.
Bedoeling is om er ook aan de zijkant van de City modules te plaatsen, zodat ik verlichting kan binnentrekken in mijn gebouwen.
Zo, de éérste stappen zijn gezet.
Deze week nog wat kabels en connectoren halen zodat ik verder kan.
De straat verlichting is ook modulair, een Plug- en -Play systeem als het ware.
De lantaarn palen kunnen makkelijk ingeplugd worden en zodoende ook makkelijk te vervangen door een ander type van lantaarn paal.
Momenteel zijn er al 12 identieke lantaarn palen klaar.
Alles maakt gebruik van zelf ontwikkelde PCB's. Zoals meestal moeten er nog kleine wijzigingen aangebracht worden, wat reeds gebeurd is voor een eventuele volgende bestelling.
De verzending kosten lopen hoger op dan de kost van de PCB's.
Voor de modulaire straat lantaarns is er wel wat machinaal werk nodig, en niet eenvoudig thuis uit te voeren.
zolang ik nog van het machine park kan genieten, zal ik dan ook nog zien om nog onderdelen aan te passen voor de volgende lantaarns.
Vandaag mijn PCB's ontvangen om mijn windmolens op aan te sluiten, zal een stuk beter zijn dan het experimenteer bord die ik gebruikte.
de PCB kan in een LEGO 'doosje' ingewerk worden.
En er kwam ook de bevestiging dat mijn andere PCB's die ik wil gebruiken in de MILS straat modules ook opgestuurd zijn.
Eens alles binnen is kan ik er dan weer ten volle invliegen.
Ik zal zien of ik héél binnenkort een foto op Flickr kan plaatsen van de 5 modules MET verlichting.
Eerst zien om de batterijen van het foto toestel op te laden!